2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
همایش ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد
همزمان با هفته دفاع مقدس

همایش ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد

نبض تجارت: همزمان با هفته دفاع مقدس همایش ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی با حضور قائم مقام مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونین و مدیران ارشد این سازمان و همچنین نمایندگان ایثارگران شاغل در واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا، قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این همایش گفت: در دوران دفاع مقدس توازنی بین امکانات و تجهیزات ما با دشمن وجود نداشت و مهمترین عامل پیروزی در این نبرد اراده رزمندگان و اعتقاد قلبی ما به پیروزی بود.

زدا اظهار داشت: در آن دوران پرافتخار از کمترین امکانات و تجهیزات به بهترین نحو استفاده می‌کردیم و روحیه ایثارگری و اخلاصی که در جبهه‌ها وجود داشت باعث جبران کمبود تجهیزات نظامی شد.

وی افزود: شرایط امروز کشور و سربلندی ایران اسلامی حاصل مجاهدت‌های ایثارگران است و باید تجلیل از ایثارگران به عنوان یک اصل در همه اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

زدا با اشاره به برخی خواسته‌های ایثارگران شاغل در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: در مواردی که راهکار قانونی برای برآورده شدن خواسته‌های این عزیزان وجود دارد باید از ظرفیت‌های قانونی به نحو مطلوب استفاده شود.

وی افزود: در روزهای آینده با اعضای هیات مدیره سازمان جلسه خواهیم داشت و برای تحقق خواسته‌های عزیزان اقداماتی صورت می‌گیرد.

 مهندس مرتضی لطفی، عضو هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در آغاز جنگ من در خرمشهر زندگی می‌کردم. قبل از شروع جنگ با عراق ما چند جنگ دیگر را پشت سر گذاشته بودیم. در ابتدای انقلاب گروه‌هایی با تحریک دشمنان تلاش‌هایی برای تجزیه برخی مناطق داشتند.

وی افزود: از آمادگی عراق برای حمله مطلع بودیم اما در خرمشهر امکانات دفاعی قابل توجهی نبود. البته نیروی دریایی تلاش قابل توجهی در دفاع از شهر کردند و حماسه‌های فراوانی برای دفاع از شهر صورت گرفت اما شهر سقوط کرد و در سال ۶۱ حماسه آزادسازی خرمشهر انجام شد.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تقویت روحیه ایثارگری را رمز عبور کشور از شرایط سخت اقتصادی برشمرد و گفت: در مقطعی که همه دنیا علیه ما بودند با رهبری امام یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم. امروز وظیفه و مسئولیت ما بیشتر از آن دوران است و باید از خون شهدا و آرمان‌های امام دفاع کنیم.

قائم موهبتی، معاون امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: جنگ های زیادی در طول تاریخ و در سراسر جهان اتفاق می‌افتد اما آنچه دفاع مقدس را متمایز می‌کند، این است که در آن دوره جهاد اصغر و جهاد اکبر با هم انجام شد و معنویت مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس است که دفاع مقدس برای انقلاب ما نعمت بود و جبهه به کارخانه انسان سازی تبدیل شد.

معاون امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید از دستاوردهای آن دوران دفاع کنیم. ایثارگران در دفاع مقدس با خدای خود معامله کردند و مدال‌های افتخاری که با این معامله بدست آمده است را نباید به سادگی از دست بدهیم.

محمد شکرالهی،  نماینده مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور ایثارگران در این جلسه گفت: بیش از نیمی از مدیران سازمان از جامعه ایثارگران هستند و ما افتخار داریم که به اقشار محروم جامعه خدمت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی دارای 13 هزار و 585 نفر همکار شهید، جانباز و ایثارگر شاغل و بازنشسته است، گفت: وظیفه ایثارگران این است که در ترویج فرهنگ ایثار در جامعه تلاش کنند که این وظیفه در سازمان تأمین اجتماعی به خوبی توسط ایثارگران عزیز انجام می‌شود.

شکرالهی با بیان اینکه تأمین اجتماعی یک سازمان شهید پرور است، گفت: همکارانی از سازمان تأمین اجتماعی در دوران مبارزات انقلابی، بمبگذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی، بمب‌گذاری‌های ضدانقلاب، دوران دفاع مقدس، بمباران‌های هوایی و دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام به مقام رفیع شهادت رسیده‌اند و برای ما باعث افتخار است که در چنین سازمانی خدمت می‌کنیم.

علیپور، نماینده ایثارگران استان کهکیلویه و بویر احمد هم به نمایندگی از ایثارگران شاغل در سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه به سخنرانی پرداخت و گفت: جنگ ما با عراق فقط جنگ با یک کشور نبود و همه دشمنان اسلام از صدام پشتیبانی می‌کردند.

وی افزود: نمایندگان ایثارگران در هر استان با رای همکاران ایثارگر انتخاب می‌شوند و مهمترین وظیفه ما انتقال خواسته‌های ایثارگران به مدیریت سازمان است به نحوی که قوانین و مقرراتی که درباره ایثارگران به تصویب مراجع قانونی رسیده است، به نحو مطلوب اجرا شود.

در ادامه این همایش از تابلو شهدای سازمان تأمین اجتماعی و کتاب گنجنامه شهدای سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد. همچنین از 5 نفر از بانوان ایثارگر همکار سازمان تأمین اجتماعی نیز تقدیر به عمل آمد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.