2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
واکنش ایلخان نوری به تابعیت آمریکایی‌اش: تابعیتم قهری است نه اقدامی
با بیان اینکه مشکلی برای حضور در "نجات غریق" ندارم ,

واکنش ایلخان نوری به تابعیت آمریکایی‌اش: تابعیتم قهری است نه اقدامی

نبض تجارت :رییس فدراسیون نجات غریق گفت: هیچ کس ضمانت من برای حضور در انتخابات و پذیرش پست ریاست فدراسیون نجات غریق را نکرده و برای شرکت در انتخابات تمام تاییدهای لازم را از مراجع ذی‌صلاح قانونی کسب کرده بودم.

به گزارش نبض تجارت ایلخان نوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دو تابعیتی بودن خود و داشتن پاسپورت آمریکایی اظهار کرد: تابعیت مضاعف من به واسطه زادگاه مادری‌ام (مادر آمریکایی) قهری و انتسابی است، نه اقدام به اخذ تابعیت. البته پست ریاست فدراسیون از شمول ماده 982 (مشاغلی که در این ماده ذکر شده است) از قانون مدنی خارج است.

وی گفت: با توجه به این که مادرم آمریکایی الاصل است، در سال 61 پس از سفر به ایران و ازدواج با پدرم تابعیت ایرانی گرفت و مسلمان شد. از آن سال تا به الان نیز که مدت 40 سال سپری می‌شود در ایران زندگی می‌کند و در همان زمان نسبت به اخذ تابعیت و کارت ملی و شناسنامه ایرانی اقدام کرد.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: حدود 18 سال است که با عناوین مختلف ورزشی در فدراسیون نجات‌غریق و غواصی مشغول به فعالیت هستم و قبل از تصدی مدیریتی در فدراسیون به عنوان ورزشکار و مربی تیم ملی افتخارات زیادی را کسب و پرچم کشورم را در میادین مختلف جهانی و آسیایی به اهتزاز درآوردم. بنابراین ایرانی و ایرانی‌زاده هستم و مردم کشورم را دوست دارم.

ایلخان نوری اظهارکرد: قبل از تصدی ریاست فدراسیون، سمت‌های متعددی از جمله ورزشکار، مربی، مدیر تیم‌های ملی، مسئول بسیج فدراسیون و نایب رئیسی را در کارنامه خود دارم و برای ثبت‌نام در انتخابات و اخذ رای از مجمع انتخاباتی، تمام تاییدهای لازم را از مراجع ذیصلاح قانونی کسب کرده بودم که کسب صد در صدی آرا اعضا مجمع، نشان از سوابق طولانی من در عرصه نجات‌غریق بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی غیرمنصفانه عملکرد فدراسیون را زیر سوال برده و آن را به عنوان یکی از ورزش‌های صرفا همگانی و آموزشی معرفی کردند. در حالی‌که با توجه به عضویت دو فدراسیون جهانی نجات‌غریق و غواصی، در لیست انتظار المپیک بوده و این رشته را در ردیف رشته‌های قهرمانی و رقابتی به IOC معرفی کرده‌اند.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود حضور شما به عنوان رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی برخلاف نص صریح قانون بوده و مشخص نیست چگونه و با مجوز چه کسی در انتخابات شرکت کرده‌اید، خاطرنشان کرد: هیچ کسی ضمانت من را برای شرکت در انتخابات فدراسیون نجات غریق و غواصی نکرده و تمام تاییدهای لازم را برای شرکت در انتخابات از مراجع ذی صلاح دریافت کردم و مشکلی برای شرکت در انتخابات نداشته‌ام.

وی اضافه کرد: عضویت من در فدراسیون جهانی نجات‌غریق از سال 2015 به عنوان نماینده ایران و آسیا، از جمله افتخارات مهم ورزش نجات‌غریق کشور در کرسی‌های جهانی است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.