2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
 اجرای 88% از طرح فاضلاب تهران در منطقه 5
در نشست شریفی با مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران مطرح شد:

اجرای 88% از طرح فاضلاب تهران در منطقه 5

نبض تجارت- شهردار منطقه 5 با مدیرعامل شرکت فاضلاب استان تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی منطقه 5، احسان شریفی شهردار منطقه 5 در نشستی صمیمی با محمد حسن کریمی مدیرعامل شرکت فاضلاب استان تهران دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه، کریمی با بیان اینکه محدوده شهرداری منطقه 5، بخشی از فاز 4 طرح فاضلاب تهران است، توضیح داد: طرح فاضلاب تهران، اجرای 9000 کیلومتر شبکه در سطح مناطق 22گانه و احداث 22 فاز واحد تصفیه خانه در سطح شهر تهران را شامل می شود. برنامه ریزی شده است که تا سال 1410این طرح اجرا و به بهره برداری برسد.
او ادامه داد: شبکه جمع آوری فاضلاب محدوده شهرداری منطقه 5، 543 کیلومتر است که تاکنون به همت همکاران ما در شهرداری، 88% یعنی 481 کیلومتر از آن اجرا شده است. امید داریم که 62 کیلومتر باقی مانده نیز با همکاری مجموعه شهرداری، در آینده نزدیک به پایان برسانیم.
کریمی با بیان اینکه 8 پیمانکار در سطح منطقه 5 عملیات اجرایی را پیش می برند، اظهار داشت: منطقه 5 در سال، 46 میلیون متر مکعب، به اندازه یک پنجم سد کرج، آب مصرف می کند که از این میزان حدود 38 میلیون فاضلاب تولید می شود. این حجم فاضلاب از طریق 56600 فقره انشعاب به تصفیه خانه فیروزبهرام(غرب تهران) که مدرن ترین تصفیه خانه تهران است، منتقل میشود.
کریمی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه زیرساخت تصفیه خانه فیروزبهرام همینک قابل بهره برداری است، آماده هستیم عملیات اجرایی نصب 56600 فقره انشعاب فاضلاب در سطح منطقه 5 را آغاز کنیم. در این میان 8800 فقره از انشعابات محدوده بالای بزگراره همت که امکان نصب آن فراهم بود، نصب شده است و حدود 38000 فقره انشعاب نیز در چند ماه آینده اجرایی خواهد شد.
در این نشست، شریفی ضمن اعلام همکاری با سازمان فاضلاب استان تهران، ابراز امیدواری کرد تا با بهر برداری از فاضلاب محدوده منطقه 5، شهروندان این منطقه از آن بهره مند شوند. او همچنین در ادامه اعلام آمادگی کرد تا از تصفیه خانه ها و شبکه فاضلاب شهر تهران بازدید کند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.