2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
ساماندهی ون‌کافه‌های پایتخت برای نخستین بار

ساماندهی ون‌کافه‌های پایتخت برای نخستین بار

نبض تجارت- مديرعامل شركت ساماندهی صنايع ومشاغل شهر از اعطای مجوز فعالیت به ون‌کافه‌ها خبر داد و گفت : این واحدها متعهد شدند تا به تمام مقررات و ملاحظات مورد نظر شهرداری متعهد باشند.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، قدرت  اله محمدی در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر درباره اجرای طرح جامع ساماندهی دستفروشان اظهار کرد:جانمایی دستفروشان در روزبازارها و افزایش ظرفیت این بازارها  رویکرد اصلی در این طرح است تا علاوه بر حفظ کرامت این افراد معیشتشان نیز لطمه ای نبیند.

✅وی با بیان این که تا کنون ۵ هزار دستفروش تهرانی در روزبازارها مستقر و ساماندهی شدند، افزود: حدود ۵ هزار دستفروش دیگر در شهر فعالیت می‌کنند که هنوز برای ثبت نام اقدام نکردند ولی ما برای جانمایی تدریجی این افراد در روزبازارهای جدید در دست احداث یا برخی  بوستان‌ها برنامه های اساسی داریم.
✅مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره افزایش ظرفیت برای استقرار دستفروشان تاکید کرد: تا سال آینده تعداد روزبازارها به ۶۰ خواهد رسید، همچنین بوستان‌ها بر اساس معیارهایی از جمله حجم تردد، زیرساخت لازم و دسترسی مناسب برای این عزیزان شناسایی می‌شود.
محمدی با رد  دریافت اجاره بهای بالا برای استقرار دستفروشان در خیابان‌ها، اظهار کرد: جانمایی و ساماندهی نه تنها درآمد زا نیست، بلکه ساماندهی هر دستفروش بیش از ۵ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد‌ .
✅محمدی  ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۰ مجوز فعالیت برای متقاضیان صادر شده است و نرخ اجاره بهای فضای مورد نیاز بر اساس فضای اشغال شده و منطقه فعالیت تعیین پی‌شود.
✅وی با بیان اینکه فعالیت صنفی و ملاحظات بهداشتی بر عهده اتحادیه اصناف و اداره بهداشت است، خاطرنشان کرد: از متقاضیان تعهدات لازم گرفته می‌شود که نهایت همکاری را با شهرداری به عمل بیاورند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.