2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
پگاه مانع خروج سالانه ۶ میلیون یورو ارز شد
رونمایی ١٠ پروژه خودکفایی و محصول جدید شرکت صنایع شیرایران:

پگاه مانع خروج سالانه ۶ میلیون یورو ارز شد

نبض تجارت- با افتتاح ١٠ پروژه خودکفایی و محصولات جدید شرکت صنایع شیر ایران، ضمن ارزآوری سالانه ۵.٣ میلیون یورو، از خروج ۶ میلیون یورو ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم، با حضور حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروژه‌های خودکفایی وساخت داخل دستگاه UHT ، استابیلایزر G20، پودرورزشی WPC، پودرخامه، پودر بستنی در کنار محصولات جدید پگاه شامل ماست همزده فاماس، دوغ تغلیظ شده، پنیر سیاهمزگی و پنیر فروماژ، پنیر چدار و خامه ESL  صادراتی شرکت صنایع شیر ایران، رونمایی شد.

🔹پگاه افتخار ملی ایران است
 حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، در حاشیه این مراسم پگاه را افتخار ملی ایران دانست و افزود: باید به ارتقای جایگاه این برند در حوزه لبنیات با تاکید بر کیفیت بالای محصولات توجه ویژه‌ای داشت.

🔸توجه ویژه پگاه به ذائقه‌های بومی و محلی ایران
محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز توجه شرکت پگاه به فرهنگ‌های مختلف و ذائقه‌های موجود در نواحی مختلف ایران را یکی از استراتژی‌های مهم این شرکت دانست و افزود: این روش‌ها و سیاست گذاری‌ها به خوبی نشان‌‌ می‌دهد که پگاه می‌تواند یک برند ملی باشد و به همه ذائقه‌ها در کشور توجه کند.

🔹عبداله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز با اشاره به اهمیت پروژه‌های جدید در خودکفایی، ایجاد اشتغال پایدار، ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز تصریح کرد: صنایع شیر ایران در ١١ ماهه سال ١۴٠٠ با صادرات ٧۵ هزار تن محصولات لبنی رکورد جدیدی در این حوزه را به ثبت رساند و روند توسعه صادرات را ادامه خواهد داد.

🔹وی تصریح کرد: پودر بستنی و پودر خامه برای اولین بار در کشور توسط متخصصان حوزه تولید پگاه وارد بازار داخلی و صادراتی شد و پروژه ساخت دستگاه UHT توسط متخصصان حوزه فنی پگاه این شرکت را در ساخت این دستگاه به خودکفایی رساند.

🔸وی از نهادهای ذیربط خواست تا نسبت به رفع دغدغه‌های صادراتی در حوزه اوراسیا و حل گلوگاه‌ها از جمله خودکفایی در تولید پاکت استریل یک لیتری از طریق متخصصان داخلی و با استفاده از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری اقدام شود.

🔹گفتنی است، این مراسم در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در محل وزارتخانه برگزار شد و ۶ شرکت تابعه صنایع شیر ایران به‌صورت آنلاین و همزمان رونمایی از پروژه های خود را با دستور وزیر کلید زدند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.