2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
از سازه حجمی خلیج‌فارس در ایستگاه متروی اقدسیه رونمایی شد

از سازه حجمی خلیج‌فارس در ایستگاه متروی اقدسیه رونمایی شد

نبض تجارت- در روز ملی خلیج‌فارس و به‌منظور هویت‌بخشی به ایستگاه‌های متروی تهران، از یک اثر حجمی هنری در ایستگاه اقدسیه رونمایی شد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در مراسم رونمایی از این اثر هنری که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از معاونان و مدیران شهری برگزار شد گفت: بر اساس تأکیدات شهردار تهران در سال جاری هویت‌بخشی به ایستگاه‌ها بر اساس تمدن اسلامی - ایرانی، یکی از سرفصل‌های ما در جهت ارتقا کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان شهر زیرزمینی است.

وی با اشاره به اینکه لازمه این کار استفاده از تمامی هنرمندان نخبه ایرانی است افزود: از هنرمندان دعوت می‌کنم تا ما را در این راه یاری کنند.
وی تصریح کرد: امروز در راستای عینی‌سازی هویت تاریخی و جغرافیایی خلیج همیشگی فارس، اثر هنری تلفیقی متفاوتی در ایستگاه متروی اقدسیه رونمایی شد که ساخت این اثر همراه با اسناد و مدارک معتبر تاریخی و بین‌المللی پاسخی همیشگی به شبهات و جعلیات مطرح شده پیرامون سابقه کهن خلیج تا ابد فارس است. در این اثر بی‌نظیر شهروندان می‌توانند شنونده صدای امواج نیلگون خلیج‌فارس باشند.
در ادامه این مراسم، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت چنین سازه‌ای در مترو اقدام ارزشمندی است گفت: توجه به هویت ملی و دینی در عرصه عمومی و بسترهایی که می‌تواند اثرگذار باشد باید موردتوجه قرار گیرد.
مهدی اقراریان افزود: سازه‌هایی که در مترو داریم به‌خاطر استفاده مستمر دچار فرسایش شده‌اند و باید اهتمام ویژه‌ای برای نگهداری این ظرفیت برای خدمات‌رسانی مناسب به مردم که از اولویت‌ مترو است در نظر گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی در مترو بسیار مهم است خاطرنشان کرد: ناوگان مترو روزانه حجم زیادی از شهروندان را جابه‌جا می‌کند و براي جذاب كردن فضاي مترو، پرداختن به عنصر هنر و فرهنگ ضروري است.
مهدی اقراریان تصریح کرد: مجموعه ایستگاه‌های مترو می‌تواند به‌عنوان یک فرهنگسرای بزرگ برای آسایش و آرامش شهروندان و مسافران در نظر گرفته شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه محیط مترو باید آرامش‌بخش باشد خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تلاش دارد با اجرای طرح‌های مناسب، محیطی آرامش‌بخش و جذاب را در مترو برای شهروندان ایجاد کند.
وی ادامه داد: ایجاد اتاق مادر و کودک و همچنین ایجاد واگن ویژه بانوان از نمونه طرح‌های موفق شرکت مترو در مسائل فرهنگی و اجتماعی است که باید نظیر این طرح‌ها ادامه داشته باشد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سالیان سال از تاریخ این سرزمین می‌گذرد خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده زیاد خواهی کسانی که دشمنی ما را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های خود در دستور کار قرار داده‌اند به نتیجه نمی‌رسد و تاریخ این مرزوبوم همواره جاودانه خواهد ماند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.