2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
شرایط جدید تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان
روابط عمومی بانک مسکن خبرداد:

شرایط جدید تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان

نبض تجارت- اداره کل روابط عمومی بانک مسکن شرایط جدید حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال 1401 را اعلام کرد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل هیبنا، این بانک به‌عنوان یک بانک تخصصی در حوزه تامین مالی مسکن؛ از سال 1379 حساب ویژه‌ای تحت عنوان حساب پس‌انداز مسکن جوانان را باهدف تکمیل سبد تسهیلاتی بخش مسکن و تشویق جوانان برای پس‌انداز و تقویت مالی اقشار مختلف طراحی و اجرا کرده است.

این تسهیلات سال‌به‌سال با توجه به شرایط اقتصادی کشور به روز رسانی شده است و از همین رو حساب پس‌انداز مسکن جوانان به‌عنوان تسهیلات کمکی در امر خانه‌دار شدن جوانان ورود به سال جدید با تغییراتی همراه بوده است.

به گزارش هیبنا، سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح کنندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال 1401 پس از گذشت 15 سال در شهر تهران 20 میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 17 میلیارد ریال و در سایر مناطق 14 میلیارد ریال تعیین‌شده است.

همچنین سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال 1401پس از گذشت 5 سال در شهر تهران،مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق به ترتیب هشت،هفت و شش میلیارد ریال تعیین‌شده است.

بر اساس تغییرات جدید به‌عمل‌آمده حداقل مبلغ افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال 1401؛ در تمام مناطق جغرافیایی از 2 میلیون ریال به 4 میلیون ریال افزایش داشته است.

بنا بر اعلام هیبنا، مناطق جغرافیایی برای افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال جاری و همچنین حساب‌‌هایی که در سال پیش افتتاح‌شده و تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند، بر اساس پایه جغرافیایی «تهران»، «مراکز استان‌ها و شهرهای بیش از 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق» دسته‌بندی‌ شده‌ است که با لحاظ این قاعده سقف تسهیلات محل این حساب در تمامی مراکز استان‌ها و شهرهای بیش از 200 هزار نفر جمعیت (به‌غیراز شهر تهران) یکسان خواهد بود.

گفتنی است، سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب جوانان هرساله توسط بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیشنهادو به تصویب بانک مرکزی می رسد و پس از تایید به شبکه ابلاغ می‌شود.

شایان‌ذکر است تا پیش‌ازاین هرساله مقادیری به سقف تسهیلات اضافه‌شده و در این سال‌ها به دلیل جهش قیمتیِ اخیرِ مسکن، این سقف نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است که به‌عنوان‌مثال در سال پیش رو در شهر تهران نسبت به سال قبل این تسهیلات معادل ۲ برابر افزایش‌یافته است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.