2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ارتقا شاخص های بهره وری شرکت های دانش بنیان نفتی با حمایت بانک توسعه صادرات ایران
در پی انعقاد تفاهم نامه با وزارت نفت؛

ارتقا شاخص های بهره وری شرکت های دانش بنیان نفتی با حمایت بانک توسعه صادرات ایران

نبض تجارت- بانک توسعه صادرات ایران و وزارت نفت با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور داخلی صنعت نفت و افزایش توان رقابتی و در نهایت ارتقای شاخص های بهره وری در اقتصاد، تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر سیدعلی حسینی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در مراسم انعقاد این تفاهم نامه که با حضور وحید رضا زیدی فر معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزارت نفت برگزار شد، افزود: موضوع حمایت از دانش بنیان ها طی چند سال اخیر در دستور کار بانک توسعه صادرات ایران بوده و در سال 1401 براساس نام گذاری و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از این حوزه، مسیر و راهبردهای این سیاست روشن شده است.

وی با اشاره به مقررات و قوانین بالادستی و تاکید رهبری بر هموار ساختن مسیر رشد شرکت های دانش بنیان،اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران سال گذشته با همکاری صندوق فناوری نفت، برنامه های خود را به صورت اخص برای شناسایی پتانسیل های صادراتی شرکت های دانش بنیان و فناور آغاز و با انعقاد این تفاهم نامه روند جدی تری را در این راستا ادامه خواهد داد.
وی گفت: این بانک به عنوان یکی از سهامداران اصلی صندوق فناوری شریف، به منظور ارائه خدمات متمرکز، یکی از شعب خود در تهران را به ارائه خدمات به مشتریان معرفی شده از سوی این صندوق و صندوق فناوری نفت اختصاص می دهد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه 50 درصد از شرکت های دانش بنیان و فناور صنعت نفت، مشتری بانک توسعه صادرات ایران هستند، افزود: بر اساس تفاهم نامه انجام شده، بانک توسعه صادرات ایران مطابق با ضوابط بانک مرکزی، مجموعه ای از خدمات و تسهیلات خود را به شرکت های دانش بنیان و فناور صنعت نفت و شرکت های دارای قرارداد با کشورهای هدف اعطا خواهد کرد.
وی اظهارداشت: پس از معرفی شرکت های دانش بنیان دارای قرارداد صادراتی از سوی وزارت نفت به بانک توسعه صادرات ایران، فرایند بررسی امکان استفاده از ظرفیت های تسهیلاتی و اعتباری انجام و در ادامه خدمات ذکر شده به شرکت ها ارائه می شود.
به گفته حسینی، بانک توسعه صادرات ایران علاوه بر مشاوره و آموزش شرکت های معرفی شده، تسهیلات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت صادراتی، ضمانتنامه، گشایش یا ابلاغ اعتبارات اسنادی، حواله و نقل و انتقال وجوه برای شرکت های فناور صنعت نفت اعطا می کند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه، بانک اقدام به اعطای خطوط اعتباری کوتاه و میان مدت با مشارکت بانک های خارجی به منظور تسهیل واردات و صادرات کالا و تجهیزات مورد نیاز شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در صنعت نفت خواهد کرد.
حسینی اظهار امیدواری کرد که سال 1401، سالی پربار برای مشتریان دانش بنیان باشد ضمن اینکه به عنوان یک بانک توسعه ای، آمادگی خود را برای ارائه خدمات به شرکت های فناور صنعت نفت اعلام می کنیم.
یادآورمی شود، این تفاهم نامه با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و وحید رضا زیدی فر، معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزیر نفت در وزارت نفت به امضای طرفین رسید.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.