2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
پویش آئینی زندگی حسینی در منطقه 19برگزار می شود
همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)

پویش آئینی زندگی حسینی در منطقه 19برگزار می شود

نبض تجارت- ویژه برنامه های فرهنگی، آیینی و مذهبی ایام عزای حسینی با موضوع تبیین و پیاده سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان و پویش " زندگی حسینی" در منطقه 19 برگزار می شود.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علیرضا جعفری سرپرست شهرداری منطقه در تشریح اقدامات ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: ویژه برنامه های فرهنگی، آیینی و مذهبی ایام عزای حسینی با هدف ترویج و تبیین سبک و سیره زندگی اباعبدالله الحسین(ع)، تعظيم و تکريم شعائر اسلامي، ايجاد وفاق، همدلي، تقويت وحدت و انسجام ملی، اسلامي و تعالي معنوي و اجتماعي جامعه اسلامي در منطقه 19 برگزار می شود.
به گفته این مسئول سیاه پوش کردن ساختمان ها و معابر شهری، برپایی هیئت های نوجوانان حسینی، برپایی خیمه های زندگی حسینی، زیرآسمان روضه؛ ویژه بانوان، روضه های خانگی زندگی حسینی، برپایی خیابان گالری راه حسین (ع)، ویژه برنامه شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، خودرو آرایی، تعزیه خوانی و پویش الگوی نوجوانی از عناوین برنامه های پویش "زندگی حسینی" هستند.
جعفری با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست و جمع آوری ظروف یکبار مصرف در این ایام بیان کرد: اکران طرح های آموزشی مدیریت پسماند متناسب با ایام ماه محرم، اعزام مدرس و کارشناس مدیریت پسماند به جلسه های توجیهی و هماهنگی هیات های مذهبی و جشنواره عکس و فیلم کوتاه یک دقیقه ای با موضوع پاکبان محرم از سایر برنامه های پیش بینی شده در منطقه خواهد بود.
او در تشریح برنامه های اختصاصی منطقه اظهار داشت: پویش هرخانه یک حسینیه، نمایشگاه کتاب با موضوع عاشورا، مشارکت در اجرای مراسم عزاداری، منبر مجازی، چهار پایه خوانی، پویش به تو از دور سلام، مسابقات فرهنگی، تعزیه خوانی، کوچه های حسینی، خیمه سوزان، نماز ظهر عاشورا، تجلیل از پیرغلامان حسینی، برگزاری مراسم اربعین حسینی و تولید محتوا در فضای مجازی و سرای محلات از برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت ماه محرم و صفر است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.