2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
استقرار شركت ها و موسسات دانش بنيان در واحدهای مسکونی امکانپذیر شد
براساس مصوبه مجلس و ابلاغیه شهرداری تهران؛

استقرار شركت ها و موسسات دانش بنيان در واحدهای مسکونی امکانپذیر شد

نبض تجارت- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شركت ها و موسسات دانش بنيان براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه شهرداری تهران، با رعایت ضوابط و مقررات و به شرط عدم ايجاد مزاحمت براي همسايگان، مجاز به استقرار دفاتر خود در واحدهای مسکونی شدند.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با اشاره به ابلاغ "دستورالعمل مكان استقرار شركت ها و موسسات دانش بنيان" به مناطق 22 گانه شهرداری تهران، گفت: به دنبال تصویب "قانون جهش تولید دانش بنیان" در مجلس شورای اسلامی و نامه اخیر معاونت علمي و فناوري ریاست جمهوری، عنوان دفتر شرکت های دانش بنیان به لیست مشاغل مجاز به استفاده از واحدهای مسکونی برای استقرار، در بند 24 ماده 55 قانون شهرداري ها، اضافه شد.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه معاونت علمي و فناوري ریاست جمهوری و شهرداري تهران با موضوع «ايجاد و ارتقاء زيست‌بوم نوآوري و كارآفريني در راستاي تحقق شهر هوشمند در شهر تهران» بیان کرد: طبق یکی از تبصره های این تفاهم‌نامه، شركت ها و موسسات دانش بنيان و خلاق، واحدهاي فناور مورد تائيد وزارت علوم يا معاونت علمي و فناوري و همچنين مراكز نوآوري و شتاب دهنده ها، شركت هاي دانش بنيان يا خلاق تائيد شده با اولويت حوزه هاي مأموريتي شهرداري، به شرط عدم ايجاد مزاحمت براي همسايگان و مجاورين و اخذ مجوز از سازمان فناوري نوين و نوآور شهري، مي توانند برابر ضوابط و مقررات، در پهنه هاي مختلف و در واحدهايي با كاربرد مسكوني، فعاليت کنند.
معاون شهردار تهران افزود: شهرداري تهران در راستای تولي گري متمركز، موظف شده است تا به منظور تسهيل گري، هماهنگي و يكپارچگي اقدامات حوزه نوآوري و فناوري در اين نهاد، نسبت به راه اندازي "سازمان فناوري هاي نوين و نوآور"  با استفاده از ظرفيت ها و امكانات موجود اقدام کند اما تا زمان تشكيل این سازمان، موضوعات مربوطه، از طريق مركز هوشمند شهر تهران، قابل رسيدگي و اقدام است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.