2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بازارهای میوه و تره‌بار جدید در منطقه ۹ راه‌اندازی می‌شود

بازارهای میوه و تره‌بار جدید در منطقه ۹ راه‌اندازی می‌شود

نبض تجارت- شهردار منطقه۹ از اجرای عملیات گسترده در زمینه کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری، ساماندهی اصناف، احداث بازار میوه و تره بار در غرب پایتخت خبر داد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سیدمحمد رحیم مرتضوی گفت: اداره ساماندهی در ۵ ماهه نخست سال اقدام به نظارت و ساماندهی بر اصناف و رفع آلودگی های محیط زیستی صنوف و صنایع کرده است.  

او افزود: در این راستا ۱۲۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی دارای رای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و بازبینی وضعیت اجرای رای پرونده ها در دستور کار قرار گرفت.
شهردار منطقه ۹ با اشاره به ماموریت زیست محیطی مدیریت شهری، از ۲۵۰ مورد نظارت و بازرسی واحد های صنفی و مشاغل دارای آلودگی زیست محیطی از جمله  ۱۳ کارواش در منطقه خبر داد.  
او در ادامه ضمن اشاره به برگزاری جلسات مداوم کمیته ایمنی به منظور پیگیری وضعیت ایمنی اماکن پرخطر، عنوان کرد: در این راستا، اداره ساماندهی معاونت خدمات شهری ضمن ارسال ۲۱۰ مورد دستورالعمل ایمنی برای اصناف و صنایع، اقدام به ۵ مورد بازدید از اماکن ناایمن و پرخطر کرده است.
مرتضوی احداث بازار میوه و تره بار را از دیگر اقدامات مدیریت شهری منطقه ۹ برشمرد و گفت: با هدف تامین نیازهای شهروندان و دسترسی راحت تر مردم به بازارهای میوه و تره بار، از ۴ زمین مناسب و بلامعارض برای احداث بازار میوه و تره بار بازدید بعمل آمده است.  
او در ادامه از اجرای مستمر طرح راه خدمت در محورهای خیابان استاد معین و دانشگاه هوایی خبر داد و افزود: این طرح به دنبال رصد مستمر وضعیت معابر شهری است و در این راستا ۶۵ مورد نظارت موردی در این محورها انجام گرفته است.
شهردار منطقه ۹ همچنین در خصوص کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری در راستای رفع معضلات بهداشتی و کنترل جمعیت موش توسط اکیپ کنترل حیوانات شهری گفت:  طرح ضربتی آماده باش و استقرار اکیپ کنترل جانوران مضر شهری از ابتدای سال اجرا و  نیز ۱۵۰ مورد در محورهای خیابان استاد معین و دانشگاه هوایی انجام شده است.  
مرتضوی در پایان از ۱۶۵۰ مورد عملیات شناسایی، طعمه گذاری، لانه کوبی، انسداد مقاوم و نصب دریچه و نیز اقدامات فرهنگی نظیر ۷۰۰ مورد توزیع کتابچه، بروشور و برپایی غرفه آموزشی و نصب بنر در پهنه غربی پایتخت خبر داد.  

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.