2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
حضور پرشور دلدادگان حسینی در مراسم اربعین در منطقه 20

حضور پرشور دلدادگان حسینی در مراسم اربعین در منطقه 20

نبض تجارت- برای نهمین سال متوالی با حضور میلیونی زائران و دلدادگان کربلای معلی و مشتاقان زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) راهپیمائی باشکوه دلدادگان اربعین حسینی در منطقه 20 برگزار شد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ؛ در روز اربعین سالار شهیدان، خیل عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خانواده معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری مسیر 17 کیلومتری میدان امام حسین (ع)  تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را پرشورتر از سال های گذشته از ساعات اولیه روز اربعین پیاده طی کردند و مدیریت شهری منطقه 20 با ارائه خدمات میزبان آنان بود.

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 با حضور در مسیر پیاده روی و ضمن قدردانی از زحمات موکب داران و خدمتگزاران گفت: با رویکرد بهره گیری از پتانسیل هیئت های مذهبی و تشکل های مردمی و تعامل با سازمان ها و نهادها، تمهیدات ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و اجتماعی فرهنگی انجام و تدارکات لازم برای میزبانی از راهپیمایان در پیاده روی عظیم اربعین حسینی فراهم شد،
ناظم رضوی با اشاره به اینکه با بهره گیری از پتانسیل تشکل های مردمی و تعامل با سازمان ها و نهادها تدارکات لازم برای پذیرائی و خدمات رسانی به راهپیمایان فراهم شد افزود: 200 موکب و 350 غرفه پذیرائی و خدمات رسانی از جمله امداد و گمشدگان، پایگاه سلامت و خدمات درمانی شامل اندازه گیری فشار خون،ویزیت پزشک عمومی، مشاوره روانشناسی، مشاوره اعتیاد، تیم بینائی سنجی کودکان ، اداره ورزش، آموزش شهروندی و مدیریت پسماند، عفاف و حجاب، تشکل های مردم نهاد، مادر و کودک و … برای ارائه خدمات به شهروندان در مسیر راهپیمائی و همچنین رادیو اربعین با رویکرد فرهنگسازی معارف اهل‌بیت و اطلاع‌رسانی به شهروندان مستقر بودند.
او ضمن امضای طومار دلنوشته های سلام جاماندگان اربعین به قافله سالار کربلا، ادامه داد : ضمن برپائی 20 استیج فرهنگی با شعار «ما ملت حسینیم»؛ مداحی ، قرائت زیارت اربعین، زیارت عاشورا ، روضه خوانی، دمام زنی، تعزیه خوانی،شعرهای آئینی و گروه های سرود مذهبی اجرا و همزمان با اذان ظهر و عصر، اقامه نماز جماعت در چندین نقطه از مسیر مرتبه انجام شد.
ناظم رضوی با اشاره به آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری گفت: به منظور خدمات رسانی بهینه به راهپیمایان،ضمن پهنه بندی هر یک از نواحی این منطقه، اکیپ های شهربان و معبربان، 350 دستگاه ماشین آلات، 138 سرویس بهداشتی پرتابل و 4 دستگاه مه پاش در مسیر راهپیمائی مستقر شدند و در پایان مراسم نیز با همکاری مناطق معین، مجموعاً با حضور 1300نفر عوامل خدمات شهری جمع آوری پسماندهای خشک شهروندان به طور جداگانه و عملیات پاکسازی و نظافت مسیر راهپیمائی انجام شد.
شهردار منطقه به اقدامات حمل و نقل و ترافیک و خدمات رسانی به راهپیمایان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور تسهیل در تردد راهپیمایان، با هماهنگی شرکت مترو و سازمان اتوبوسرانی ، سرویس رسانی به راهپیمایان و زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با سهولت انجام شد.
این گزارش حاکی است با استقرار ستاد خبری و اطلاع رسانی و حضور خبرنگاران و همکاران اداره روابط عمومی منطقه، فعالیت های اطلاع رسانی، تبلیغات و مستندسازی راهپیمائی باشکوه دلدادگان اربعین حسینی انجام شد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.