2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
دکتر موسوی: بانک‌ رفاه متعلق به کارگران و بازنشستگان است
تأکید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بر عمومی و غیردولتی بودن بانک رفاه؛

دکتر موسوی: بانک‌ رفاه متعلق به کارگران و بازنشستگان است

نبض تجارت- مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، بانک رفاه را ابزاری اطمینان‌بخش برای استمرار خدمات و تعهدات این سازمان در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در شرایط مختلف توصیف کرد و گفت: بانک رفاه، در راستای تأمین منابع برای ایفای تعهدات و انجام خدمات مختلف به ذی‌نفعان و بازنشستگان معزز باید در کنار سازمان تأمین‌اجتماعی باقی بماند. این بانک متعلق به کارگران و بازنشستگان است و از ۶۲ سال پیش منابعش منابع عمومی بوده است.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در یازدهمین جلسه‌ شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ که با حضور جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و به میزبانی بانک رفاه برگزار شد، گفت: نظام بانکی دو کارکرد اصلی دارد که توفیق در این محور، تعیین کننده ارزش بانک در نظام اقتصادی و در نزد مردم است. یک کارکرد مهم بانک این است که در خدمت تولید کشور باشد و کارکرد دیگر هم خدماتی است که به مردم ارائه می‌کند. اگر این دو مؤلفه در هر بانکی برجسته باشد،  نشان‌دهنده ثبات و سلامت بانک قلمداد می‌شود.

دکتر موسوی گفت: نکته بسیار مهم در مؤلفه سلامت و ثبات بانک، ایجاد اعتماد در مشتریان است. هر چقدر در هر بانکی اعتمادبخشی و جذب سپرده و سرمایه اتفاق بیافتد، ثبات و سلامت بانک را نشان می‌دهد که با اتکا به این ثبات و سلامت توانسته است اعتماد مردم و فعالان اقتصادی را جلب کند.مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به فرازهایی از عملکرد بانک رفاه گفت: بر اساس گزارش سال ۹۹  بانک رفاه، حدود ۳۰ درصد منابع بانک رفاه تسهیلات قرض‌الحسنه است و این حرکت بسیار خوبی است و معلوم می‌شود بانک در این زمینه سلامت و ثبات را دنبال می‌کند.
وی تأکید کرد: هر چقدر هزینه تمام‌شده پول در بانک کمتر باشد، یعنی خدمتی که در قالب پول به مردم ارائه می‌کنیم به بهره‌وری خوبی رسیده است.
دکتر موسوی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای معاونین سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اصلاح ساختار مدیریتی، مالی و مسائل مربوط به آن یکی دیگر از نکاتی است که در نظام بانکی باید لحاظ شود. تحقق این موضوع، بخشی به توسعه خدمات الکترونیک و بخشی به منابع انسانی برمی‌گردد. از قضا در این رابطه ما در کشور الگوهای خوبی داریم. به هر حال در جایی باید آثار خدمات الکترونیک یا بانکداری بدون شعبه در هزینه‌ها و منابع انسانی و در بخش‌های مختلف مربوط به بهره‌وری نظام بانکی خود را نشان بدهد.
وی افزود: بانک رفاه در عرصه ورود به تحولات دیجیتال خوب عملکرد قابل قبولی داشته است. زیرساخت‌های فن‌اوری و الکترونیکی‌اش نسبت به بانک‌های دیگر هم به‌روز است و هم سرعتش بالاست، اما آثار این حرکت باید در سایر بخش‌های ساختاری بانک نیز نمایان و قابل رصد باشد.
دکتر موسوی همچنین گفت: بانک رفاه برای سازمان تأمین‌اجتماعی، علاوه بر آنکه یک ابزار پولی و مالی است، ابزاری است برای آنکه در شرایط خاص، بتوانیم خدمات تأمین‌اجتماعی را استمرار بخشیم و معیشت و سلامت افراد تحت پوشش سازمان را مدیریت کنیم. به همین دلایل و در راستای تأمین منابع برای ایفای تعهدات و انجام خدمات مختلف به ذی‌نفعان و بازنشستگان معزز باید این بانک در کنار سازمان تأمین‌اجتماعی باقی بماند. این بانک متعلق به کارگران و بازنشستگان است و از ۶۲ سال پیش منابعش منابع عمومی بوده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اهمیت انضباط مالی در بانک، گفت: افتخار ما در سازمان تأمین‌اجتماعی و زیرمجموعه‌های این سازمان ازجمله بانک رفاه خدمت به مردم و رفع دغدغه‌های ذی‌‌نفعان است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.