2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چک امن دیجیتال رونمایی شد
پایان نااطمینانی از دریافت چک؛

چک امن دیجیتال رونمایی شد

نبض تجارت- رییس کل بانک مرکزی گفت: پس از شروع به کار سامانه چکاد دریافت‌کننده چک اعتماد بیش‌تری به چک خواهد کرد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از ایبنا، علی صالح‌آبادی، رییس کل بانک مرکزی در جلسه رونمایی از چک الکترونیک با اشاره به اهمیت اعتبار چک گفت: هر چه اعتبار چک بیش‌تر باشد، مردم به آن اعتماد بیش‌تری می‌کنند و این ابزار سهم بیش‌تری در مبادلات پیدا می‌کند.

وی افزود: یکی از اهداف سامانه چکاد (چک امن الکترونیکی) اعتباربخشی به چک است و پس از شروع به کار این سامانه دریافت‌کننده چک اعتماد بیش‌تری به چک می‌کند.
صالح آبادی در ادامه اظهار کرد: پیش از این دریافت کننده‌چک باید برای وصول پول خود به دنبال صادرکننده آن می‌رفت، اما با این اقدام صادرکننده چک به دنبال وصول به موقع چک خود است تا از مشکلاتی که در پی برگشت خوردن چک برایش به وجود می‌آید، جلوگیری کند.
رییس کل بانک‌مرکزی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی آثار قانون چک و طریقه استفاده از این خدمات تصریح کرد: مردم باید بیش‌تر با خدمات چک و طریقه استفاده از آن آشنا شوند تا با فراگیری بیش‌تر استفاده از چک، شاهد نقش و نتایج حاصل از این ابزار باشیم.
صالح آبادی گفت: در حال حاضر این خدمات از سه بانک پارسیان، صادرات و تجارت و تنها برای اشخاص حقوقی قابل استفاده است.
وی همچنین با تشکر از وزارت صمت، وزارت اقتصاد و شبکه بانکی که در جریان انجام این اقدام کمک کرده‌اند، افزود: امیدواریم با کمک همه عزیزان در آینده شاهد ارائه این خدمت از تمام شبکه بانکی و به همه افراد باشیم و با تلاش شبکه بانکی و مسئولان مربوطه بتوانیم ضریب فراگیری آن را گسترش دهیم.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.