2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مالیات هوشمند جایگزین روش ممیز محور می‌شود
وزیر اقتصاد در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین:

مالیات هوشمند جایگزین روش ممیز محور می‌شود

نبض تجارت- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بنا داریم تا مالیات هوشمند و مبتنی بر اطلاعات شفاف جایگزین روش ممیز محور شود.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل شادا، سید احسان خاندوزی امروز در جریان سفر به استان قزوین در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، افزود: اتخاذ این روش به سود فعالان اقتصادی و نظام درآمدی کشور خواهد بود.

خاندوزی همچنین گفت: در حوزه گمرک نیز به زودی با بهبود شرایط سامانه های گمرکی، مشکلاتی مانند رسوب کالاها در گمرکات ساماندهی می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل سیاست های اقتصادی نامناسب در گذشته مشکلات زیادی را در کشور شاهد هستیم و آثار آن را امروز مشاهده می‌کنیم، افزود: طی سالیان گذشته حجم زیادی از فرصت های اقتصادی را از دست دادیم یا حتی آنها به تهدید تبدیل شدند که نتیجه آن طی ۹ سال گذشته نرخ رشدهای اقتصادی ناچیز و نرخ های منفی سرمایه گذاری و پرفشارترین دوره های تورمی بوده است.

وی گفت: دولت سیزدهم در درجه اول می کوشد تا از بروز شوک های اقتصادی به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان جلوگیری و فشارهای تورمی را مدیریت کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: می کوشیم تا بار تولیدکنندگان و صادرکنندگان را سبک و سیاست هایی اتخاذ کنیم که هزینه‌های تولید و مبادلات اقتصادی را کاهش دهد.

وی افزود: تلاش داریم تدابیری برای سبک کردن بار تولیدکنندگان و صادرکنندگان اتخاذ کنیم و به سمت سیاستی برویم تا هزینه های تولید و مبادلات اقتصادی کاهش یابد.

خاندوزی با اشاره به فعالیت درگاه ملی مجوزها، گفت: این درگاه با هدف صدور مجوزهای مورد نیاز فعالان اقتصادی به شکل شفاف و کم هزینه راه اندازی شده و یکی از مسیرهای کمک به تسهیل در امور و فعالیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان و کسب و کارها به شمار می رود.

وی همچنین به تأمین مالی برای پشتیبانی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: دو موتور تامین مالی را طی یک دهه گذشته از دست داده ایم که مورد اول کمک های سرمایه گذاری دولت ها در قالب طرح های عمرانی یا تقاضای سرمایه گذاری و مورد دوم نیز بانک و بورس بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باید قاعده تأمین مالی کشور را متفاوت کنیم، افزود: انتشار اوراق و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و صندوق پروژه ها از جمله این راهکارهاست.

خاندوزی با ذکر اینکه تا رسیدن به چشم اندازهای ترسیم شده همچنان بخش زیادی از تامین مالی ما مبتنی بر بانک ها خواهد بود، افزود: افزایش نظارت بانک مرکزی و مکلف کردن به اجرای بخشنامه ها به منظور مشارکت برخی بانک ها در حوزه تأمین مالی مورد تأکيد است که تاکنون در این زمینه ضعیف عمل کرده اند.

وی اظهار داشت: در استان قزوین بانک های مرتبط با بخش صنعت و صادرات وضعیت خوبی در پرداخت تسهیلات داشته اند و چندین برابر سپرده، تسهیلات پرداخت کرده اند اما بعضی بانک ها از جمله کارآفرین، سرمایه،گردشگری، آینده و ایران زمین وضعیت خوبی نداشته اند.

خاندوزی افزود: توزیع عادلانه منابع و تسهیلات مورد تاکید جدی ماست و مطابق با سند تحول دولت مردمی و عدالت سرزمینی با جدیت پیگیری می‌شود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.