2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تولید بیش از 8 میلیون و 300 هزار آنتی‌بیوتیک در دو شرکت از زیرمجموعه‌های دارویی تأمین‌اجتماعی
در هفت ماه ابتدای سال و با رشد 8 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل؛

تولید بیش از 8 میلیون و 300 هزار آنتی‌بیوتیک در دو شرکت از زیرمجموعه‌های دارویی تأمین‌اجتماعی

نبض تجارت- دو شرکت از زیرمجموعه‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تأمین و از آنتی‌بیوتیک‌سازان بزرگ کشور، در هفت ماهه نخست سال جاری حدود 8 میلیون و 620 هزار عدد سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک، تولید و جهت توزیع در میان داروخانه‌‍‌ها به شرکت‌‌های پخش‌ دارویی تحویل داده‌اند.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی به نقل از شستا رسانه، این در حالی است که سوسپانسیون تحویلی این شرکت‌ها به شرکت‌های پخش‌ در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و 600 هزار عدد بوده است که میزان تولید در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی حدود 8 برابری را نشان می‌دهد.

آمارهای عملکردی بخش تولید داروی کشور حاکی از آن است که شرکت کارخانجات داروپخش که از شرکت‌های بزرگ دارویی کشور و متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی است، نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد در تولید دارو داشته است و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و افتتاح یک خط تولید جدید و پیشرفته سرم در این شرکت، ظرفیت تولید سرم این شرکت از تولید ماهانه ۳ میلیون واحد سرُم به به ۶ میلیون سرم در هر ماه رسیده است.
دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز پنجشنبه هفته گذشته (نوزده آبان) در بازدید از داروپخش، با بیان این که شرکت کارخانجات داروپخش یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو و سرم در کشور است، گفت: شرکت کارخانجات داروپخش در حال حاضر 7 قلم از انواع سرم‌ها را تولید می‌کند و خط جدید سرم این شرکت از تکنولوژی بسیار پیشرفته و کیفیت مطلوبی برخوردار است.
گفتنی است در شرکت‌های دارویی زیرمجموعه هلدینگ دارویی تأمین‌اجتماعی، تدابیر لازم برای تأمین مواد اولیه و تولید انواع داروهای مورد نیاز کشور به‌ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم اتخاذ شده و این هلدینگ، همگام با نظام سلامت کشور، در حوزه دارویی تلاشی مضاعف برای مدیریت بازار و پیشگیری از کمبودهای احتمالی داشته و دارد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.