2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های مسکونی منجر به ارتقاء سیمای شهری می‌شود
صارمی:

دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های مسکونی منجر به ارتقاء سیمای شهری می‌شود

نبض تجارت- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه مسکونی بر اساس پاکت حجمی می‌تواند به ایجاد فضایی خلاقانه و زیباشناسانه در شهر کمک کند.

 

به گزارش نبض تجارت؛ حمیدرضا صارمی در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی دستورالعمل طراحی توده ساختمان های پهنه مسکونی بر اساس پاکت حجمی با بیان اینکه تعاریف مختلفی در این لایحه تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: موضوعات بسیاری که به ارتقاء سیما و منظر شهری شهر تهران کمک می کند در این لایحه لحاظ شده و فضایی خلاقانه را برای معماران برای شکل گیری فضای زیباشناسانه ایجاد می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تأکید کرد: این اقدام در کیفیت و منظر شهری بسیار ارزشمند است و برای مثال جهت جلوگیری از قطع درختان در محوطه واحدهای مسکونی، می توان طراحی را به گونه ای انجام داد که قطع درخت انجام نشود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که با استقبال بخشی از ساختمان های در حال ساخت مواجه شویم، اظهار کرد: نمی توان به عنوان بحث عمومی از این طرح یاد کرد اما امیدواریم بتوانیم مصوبه ای کامل را برای آینده ایران در اختیار داشته باشیم.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه پیش آمدگی ها و فرورفتگی ها را می توان در نما ایجاد کرد تا بتوان به پیراستگی شهر کمک کرد، یادآور شد: برای مثال اگر در دو طبقه از ساختمان ایوان ساخته شود، جزء زیربنا محسوب نخواهد شد.

گفتنی است دستورالعمل طراحی توده ساختمان های پهنه مسکونی بر اساس پاکت حجمی با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.