2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
۲۰ هزار میلیارد تومان کالای تملیکی کشور تعیین تکلیف شد
معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی:

۲۰ هزار میلیارد تومان کالای تملیکی کشور تعیین تکلیف شد

نبض تجارت- عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور با اشاره به دستور ویژه رییس جمهور برای تحول درفعالیت این سازمان اعلام کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای تملیکی در انبارهای کشور تعیین تکلیف شده است.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سعید غلامی باغی روز شنبه در حاشیه همایش آموزش تخصصی راهبران سامانه یکپارچه اموال تملیکی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور در محمد شهر کرج گفت: اکنون این سازمان در مناسب ترین زمان ، اقدام به تعیین تکلیف اموال تملیکی کرده و فعالیت ها ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر فروش کالاها به روش مزایده های الکترونیکی سراسری در بستر سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت و حراج های حضوری ماهانه انجام می شود.

غلامی افزود: در سال های گذشته به واسطه برخی نواقص و کاستی ها در بررسی تعیین تکلیف کالاها مشکلاتی وجود داشت که دستور صریح رییس جمهور موجب رفع بسیاری از مشکلات و دیده شدن نواقص و کاستی ها و تعامل بین قوای مختلف از جمله همکاری قوه مجریه و قضاییه برای تشریک مساعی و حل مشکلات شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد فروش بالای کالاها تملیکی در مزایده های سراسری هستیم و حدود ۶۲۰ درصد میزان اعاده کالاهای گمرکی برطرف شده است .

 

*بهره از توان داخلی سازمان

مرتضی یادگاری مدیر کل هوشمند سازی و امنیت فضای مجازی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و مدیره پروژه سازمانه یکپارچه موسم به سامانه ستاد نیز گفت : در راه اندازی این سامانه سعی کردیم به صورت عمومی از قابلیت های درونی سازمان استفاده کنیم .

وی ادامه داد: این سامانه هوشمند موجب شفاف سازی کامل وضعیت کالاهای تملیکی شده و سلایق انسانی در آن حذف شده است.

همچنین محمد حسین رشنوادی از کارشناسان فناوری اطلاعات اداره جمع آوری فروش اموال تملیکی استان ایلام در این همایش گفت: هوشمند سازی سامانه یکپارچه جمع آوری و فروش اموال تملیکی این امکان را به وجود آورده تا این اموال در سراسر کشور به صورت شفاف معرفی و تعیین تکلیف شود.

وی افزود: امروز شاهد تحولات خاصی در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور هستیم که در واقع گذر از روش های قدیمی و ورود به شیوه های جدید است .

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.