2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
واحدیابی های میدانی و سیستمی با اولویت پیگیری شود
در جلسه ارزیابی ادارات کل استانی مطرح شد؛

واحدیابی های میدانی و سیستمی با اولویت پیگیری شود

نبض تجارت- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر ضرورت توجه به تمامی شرایط و ظرفیت های ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اظهار داشت: واحدیابی های میدانی و سیستمی با نقش بسیار مهمی که در مبارزه فرار مالیاتی و کتمان درآمدهای مشمول مالیات ایفا می کند باعث کاهش فشار بر مودیان منضبط، ارتقای سطح عدالت مالیاتی و کمک به رشد و آبادانی کشور می شود.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل رسانه مالیاتی ایران، در سلسله نشست های بررسی و ارزیابی عملکرد ادارات کل امور مالیاتی استان‏ها این بار نوبت اداره کل امور مالیاتی استان کردستان بود که با حضور دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی و جمعی از مدیران کل ستادی برگزار شد. در این دیدار چهار ساعته، فعله گری مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان را تشریح و در ادامه به تبیین اهداف و برنامه های عملیاتی این اداره کل جهت تحقق درآمدهای مالیاتی پرداخت. در ادامه معاونین و روسای امور آن اداره کل نیز ضمن بیان نقطه نظرات خود به برخی دغدغه ها و مشکلات امور مالیاتی و اداری استان پرداختند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این جلسه عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان کردستان را در مجموع خوب ارزیابی کرد و ضمن تبیین سیاست‏ها و برنامه های تحولی نظام مالیاتی جهت تامین درآمدهای پایدار در راستای خدمت رسانی به مردم بر ضرورت تعیین تکلیف معوقات مالیاتی، رسیدگی به وضعیت شرکت‏های صوری، حسابرسی پرونده های مهم و بزرگ باقی مانده، توجه به آموزش کارکنان در همه سطوح، توجه به معیشت و رفاه همکاران و کاهش مصرف کاغذ در ادارات، به اهتمام و تلاش بیشتر همکاران مالیاتی برای رسیدن به اهداف سازمان و جبران برخی عقب ماندگی ها در استان تاکید کرد.

گفتنی است برگزاری جلسات بررسی و ارزیابی عملکرد ادارت کل امور مالیاتی استان‏ها به صورت منظم و مستمر با هدف آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد آنها و ارایه راهکارهای عملیاتی جهت بهبود امور و تحقق بهینه اهداف و رویکردهای تحولی نظام مالیاتی در کنار ارائه گزارش اقدامات، تحولات، برنامه ها و مشکلات ادارات کل و همچنین بررسی مسائل، نقطه نظرات و دیدگاه‏های مدیران صف و ستاد برگزار می شود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.