2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
 تعمیرات جزئی ساختمان های مسکونی نیاز به کسب مجوز ندارد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد:

تعمیرات جزئی ساختمان های مسکونی نیاز به کسب مجوز ندارد

نبض تجارت- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شهروندان تهرانی برای انجام تعميرات جزئي و غير اساسي ساختمان های مسکونی، نیاز به کسب مجوز از شهرداری های مناطق و نواحی ندارند.

به گزارش نبض تجارت ؛ حمیدرضا صارمی با اشاره به بخشنامه های سال های ۷۰ و ۸۳ درخصوص عملیات ساختمانی، اظهار داشت: شهرداری تهران به منظور كاهش سفرهاي درون شهری، تسريع و تسهيل امور شهروندان، امکان انجام برخی از تعمیرات جزئی ساختمان های مسکونی، بدون کسب مجوز از شهرداری های مناطق و نواحی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این عملیات شامل مواردی همچون، مرمت بام از جمله تعويض قيرگوني و آسفالت، نصب موزاييك، تعويض و مرمت شيرواني، تعمير و تعويض كفسازي زيرزمين و طبقات، نماسازي ديوارها و حياط، محوطه سازي منازل و مجتمع هاي مسكوني اعم از احداث حوض يا استخر، حفر چاه فاضلاب و تخليه آن، كفسازي و باغچه بندي مشروط به عدم حذف پاركينگ، نصب و تعمير يا تعويض سرويس هاي بهداشتي و رفع نواقص بهداشتي ساختمان، تعويض درب يا پنجره مشروط به عدم تغيير نظام فني، معماري و كاربري ساختمان، سفيد كاري، نصب كاشي، لوله كشي آب، فاضلاب، گاز و نصب شوفاژ مشروط به اينكه محل موتورخانه نياز به احداث ساختمان جديدي نداشته باشد، می شود.

 

صارمی تصریح کرد: این بخشنامه ها از سال های گذشته لازم الاجرا بوده است اما بسیاری از شهروندان گرامی، از تداوم اجرای آن بی اطلاع هستند لذا ضرورت دارد، جهت تسهیل امور شهروندان بر این موضوع که این بخشنامه ها كماكان در ضوابط و مقررات شهرداري تهران ملاک عمل هستند، تاکید شود.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درخصوص تعميرات غير اساسي در ساختمان هاي غير مسكوني نیز گفت: مالکان بناهای غیرمسکونی برای انجام تعمیرات جزئی با ارائه مدارك معتبر درخصوص حقوق بناي موجود توسط مالك، منوط به عدم بدهي مالي و پرداخت مفاصا حساب و كليه عوارض متعلقه، پس از تائيد اداره شهرسازي ناحيه، می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: در مورد تعميرات اساسي در ساختمان نیز مطابق ضوابط و مقررات جاري مي بايست از طريق دفاتر خدمات الكترونيك شهر نسبت به ثبت درخواست پروانه تعميرات در سامانه شهرسازي اقدام شود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.