2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
تنها ۲۷ درصد از محدوده منطقه ۲۲ تحت سیستم فاضلاب قرار گرفته است
حاجوی در حاشیه چهلمین رویداد امید و افتخار:

تنها ۲۷ درصد از محدوده منطقه ۲۲ تحت سیستم فاضلاب قرار گرفته است

نبض تجارت- شهردار منطقه ۲۲ در خصوص دفع فاصلاب بهداشتی این منطقه و احداث تصفیه‌خانه‌های بهداشتی گفت: به دلیل عدم فراهم شدن زیرساخت‌ها در گذشته تنها ۲۷ درصد از محدوده منطقه ۲۲ تحت سیستم فاضلاب قرار گرفته که این به نسبت شهر تهران بسیار پایین است. ما این قول را می‌دهیم که مساله را از مجموع دستگاه‌ها پیگیری کنیم.

 

به گزارش نبض تجارت؛ حمیدرضا حاجوی، شهردار منطقه ۲۲ امروز -۱۳اسفندماه ۱۴۰۱- در چهلمین رویداد امید و افتخار که به بهره برداری از مسیرهای دسترسی تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان‌های شهید زینعلی(کاج) و شهید پوررضا(گلها) اختصاص داشت، در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ایام شعبانیه توفیق داریم دو پروژه عمرانی و محلی را در بخش کاج و گلها در مجموعابه مساحت  ۷۵۰ متر مربع به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: هزینه این دو پروژه در کنار هم ۴۳ میلیارد تومان است و پنج ماه به صورت ویژه در دست معاونت عمرانی  تهران بود تا به بهره برداری برسد. ‌یکی از ویژگی‌های مهم این دو پروژه افتتاح سطح نفوذ ناپذیری بافت شهری است

حاجوی افزود: تاکید مدیریت شهری جدید در این است که پروژه‌ها محلی باشند تا مردم پیشرفت را ملموس تر حس کنند. در سال ۱۴۰۲ نیز موضوع توسعه محلی را در دستور کار قرار داده ایم

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها در بحث روان سازی ترافیکی بسیار موثر خواهد بود. منطقه ۲۲ به جهت اتصال کریدور غربی تهران به استان البرز اهمیت ویژه‌ای دارد. ضمن اینکه به دلیل بافت جدید منطقه که ساختارش متفاوت با محلات دیگر تهران است، می توانیم شهرسازی جدید ایرانی-اسلامی را در اینجا پیاده کنیم

وی با بیان اینکه ساخت و ساز و اقتصاد ارتباط مستقیمی با هم دارند، گفت: اگر ساخت و ساز رونق پیدا کند، اشتغال نیز افزایش پیدا می کند. ۱۵۲ حرفه مستقیم با ساخت و ساز در ارتباط است. ما به عنوان شهرداری وظیفه تسهیل گری داریم و در این راستا وظیفه اصلی ما صدور پروانه ساختمانی است.

حاجوی عنوان کرد: در تصمیمات اخیر شورای شهر نکته ای که وجود دارد تسهیل گری در بخش مصوبات ساخت و ساز است که  زمینه های مناسبی را برای تسهیل در این حوزه فراهم آورده اند

شهر منطقه ۲۲ با ذکر این نکته که رویکرد اصلی ما شفاف سازی در این حوزه خواهد بود، افزود: هرچه ضوابط شفاف تر باشد یک گام جلو هستیم.  هرچه تکنولوژی ساخت بالاتر می‌رود ضوابط باید به روزرسانی بشود اما با این حال مقررات دارای به روز رسانی نیستند.

وی در خصوص دفع فاصلاب بهداشتی منطقه ۲۲ و احداث تصفیه خانه‌های بهداشتی هم گفت: این مطلب یکی از نکاتی است درصدد هستیم تا در این حوزه برای شهروندان تسهیلاتی ایجاد کنیم. ۲۷ درصد از محدوده منطقه ۲۲ تحت سیستم فاضلاب قرار گرفته که این به نسبت شهر تهران بسیار پایین است. در این حوزه زیرساخت‌هایی را باید در گذشته فراهم می‌کردند. ما این قول را می‌دهیم که مساله را از مجموع دستگاه ها پیگیری کنیم.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.