2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
کارموزه سیمان ری ظرفیت ویژه برای بازدید گردشگران در ایام نوروز
شهردار منطقه ۲۰ تاکید کرد؛

کارموزه سیمان ری ظرفیت ویژه برای بازدید گردشگران در ایام نوروز

نبض تجارت- ناظم رضوی گفت: کارموزه سیمان ری به عنوان یک ظرفیت ویژه از امسال به شهرری اضافه شده و شناسایی آن به گردشگران در ایام نوروز در کنار سایر نقاط گردشگری ری حائز اهمیت است.

 به گزارش نبض تجارت ؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ سید محمد ناظم رضوی در جلسه ستاد گردشگری گفت: تعامل و هماهنگی سازمان های ذیربط برای جذب گردشگر در ایام‌ نوروز و شناساندن ظرفیت تاریخی و مذهبی شهرری ضروری است.

 

گردشگری شبانه در ایام نوروز

محسن سعادتی معاون میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به اهمیت تبلیغات شهری در معرفی اماکن گردشگری اظهار کرد: به منظور معرفی آثار تاریخی و مهم ری، گردشگری شبانه در ایام عید نوروز با محوریت چشمه علی، برج طغرل و کار موزه سیمان ری از سوی میراث فرهنگی استان تهران انجام می شود.

برپایی ایستگاه های ثابت گردشگری در ایام نوروز

امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نوروز ۱۴۰۲با شعار «بهار ایران» اجرا می شود، عنوان کرد: ایستگاه‌های ثابت گردشگری در ایام نوروز در نقاط مختلف شهر برپا و با توجه به همزمانی نوروز با ماه رمضان، مراسم جشن در تعدادی از نقاط مشخص شهر برگزار می شود.

به گفته وی؛ برپایی استیج در تعدادی از بوستان ها، برپایی ایستگاه های ورزشی بعد از افطار، استقرار غرفه اطلاع‌رسانی و استقبال از بهار در مبادی ورودی شهر و توزیع بسته های ویژه در این غرفه ها، برپایی نوروز خوانی در سطح شهر، اجرای برنامه تلویزیونی استودیوی سیار و پخش آن از شبکه پنج سیما از جمله برنامه های پیش بینی شده این ایام است.

برپایی بازارچه استقبال از بهار در کار موزه سیمان ری

سارا تیمورتاش مدیر کارموزه سیمان ری تصریح کرد: بازارچه استقبال از بهار با ۱۸۰ غرفه در کار موزه سیمان ری هفته آینده راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: با توجه به همزمانی ایام نوروز با ماه رمضان، برنامه گردشگری شبانه در ایام عید نوروز به مدت ۴ روز برای گردشگران و علاقمندان در موزه سیمان ری پیش بینی شده است.

اسکان نوروزی مسافران در مدارس

در ادامه نوروز تقی پور رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ری گفت: هماهنگی لازم برای آماده سازی بیش از ۱۰ مدرسه با آموزش و پرورش نواحی یک‌و ۲ شهرری برای اسکان فرهنگیان و میهمان نوروری انجام شده است.

وی افزود: آماده سازی جاذبه های گردشگری، بهبود وضعیت برج طغرل،آتشکده ری و نقاره خانه، تهیه و توزیع بروشور و کتابچه ها و نقشه گردشگری در ایستگاه های گردشگری در سطح منطقه را از جمله اقدامات این اداره در ایام نوروز خواهد بود.

برپایی تورهای ری گردی و نمایشگاه صنایع دستی

مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 20 در ادامه این جلسه یادآور شد: برنامه های متنوعی از جمله برپایی غرفه های متعدد برای استقبال از مسافران نوروزی در فرودگاه امام خمینی (ره) و عوارضی قم - تهران برپا می شود.

وی اضافه کرد: استقرار ایستگاه های راهنمای مسافران در چند نقطه از شهرری و توزیع پوستر و نقشه مسیرهای گردشگری در آنها، اکران تصاویر معرفی اماکن گردشگری ری در تلویزیون های شهری، برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت روایت گری به نام راویان ری و برگزاری تورهای ری گردی در قالب پیاده روی دوچرخه سواری پسران دهه هشتادی و اتوبوس گردشگری شبانه از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای ایام نوروز است.

مالمیر با اشاره به آماده سازی چند بوستان از جمله زائر،مدرس و دانش برای استقرار مسافران ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و جشنواره عکس زیارت ویژه اماکن زیارتی ری از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این ایام است.

برپایی سفره افطاری در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

همچنین نماینده آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در بخش پایانی این جلسه با بیان اینکه آستان حرم حضرت عبدالعظیم (ع) آماده میزبانی از زائران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان است، خاطرنشان کرد: هرشب سفره افطاری با ظرفیت هزار نفر پذیرای زائران است و با حضور مستمر خادمین این آستان استقبال از گروه های مختلف سنی، مدارس و سازمانها و توزیع ادعیه انجام می شود.

گفتنی است؛ جلسه ستاد گردشگری با حضور شهردار، اعضای ستاد گردشگری و مدیران ارشد منطقه ۲۰ به میزبانی شهرداری این منطقه برگزار شد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.