2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
گسترش فضای سبز و کاشت نهال توسط پتروشیمی پارس در شهرستان عسلویه به ۱۳۷۰۰ نهال رسید
ماموریت مهم پارس در سال جدید:

گسترش فضای سبز و کاشت نهال توسط پتروشیمی پارس در شهرستان عسلویه به ۱۳۷۰۰ نهال رسید

نبض تجارت- شرکت پتروشیمی پارس به عنوان یکی از بزرگترین حامیان محیط زیست در طول سالیان متوالی شناخته شده است و تایید کننده این موضوع؛ انتخاب به عنوان صنعت برگزیده سبز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست می باشد

به گزارش نبض تجارت ؛ در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی دو پروژه عظیم محیط زیستی توسط پتروشیمی پارس انجام گردیده است که تربیت محیط یار(تربیت بیش از ده هزار محیط یار) و جنگل کاری روستای بستانو از جمله آن می باشند. براساس الزامات سازمان حفاظت محيط زيست: به ميزان ده درصد از مساحت مجتمع مي بايست به فضاي سبز اختصاص داده شود كه اين مهم با توجه به كمبود فضاي سبز داخل مجتمع محقق نمي گرديد از اينرو شركت پتروشيمي پارس با هماهنگي اداره محيط زيست شهرستان عسلويه نسبت به شناسايي مناطقي كه قابليت كاشت درختان بومي را داشته اقدام نموده است.

شركت پتروشيمي پارس در راستاي مسئوليتهاي اجتماعي خود از سال ۱۳۹۳ در كنار سد روستاي بستانو اقدام به كاشت نهال و نگهداری و آبیاری از آنها نموده است كه اين پروژه تاكنون در سه فاز به مرحله اجراء رسيده است: ۱) كاشت ۴۰۰۰ اصله نهال بومي منطقه در زميني به مساحت حدوداً ۱۰ هكتار ۲) کاشت۵۰۰۰ اصله نهال بومي منطقه در زميني به مساحت حدوداً ۱۵ هكتار ۳) كاشت۴۰۰۰ اصله نهال بومي منطقه در زميني به مساحت حدوداً ۱۰هكتار و اقدام به گسترش پارك بستانو شامل ساخت نمازخانه، سرويس هاي بهداشتي، آلاچيق،آب نما، پاركينگ و محوطه سازي همزمان با روز درخت و درخت کاری و در راستای مسئولیت اجتماعی با حمایت مدیریت پتروشیمی پارس و با هدف ارج گذاری به این فرهنگ بالای محیط زیستی تعداد ۷۰۰ نهال در پارک جنگلی مذکور و با حضور رییس محترم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه و کارکنان پتروشیمی پارس غرس شد.

در این مراسم رییس محترم اداره حفاظت محیط زیست با تمجید از اقدامات شایسته پتروشیمی پارس در حوزه حفاظت از محیط زیست از جمله درخت کاری روستای بستانو افزودند؛ از ایجاد جنگل مصنوعی در کنار سد روستای بستانو به عنوان یکی از بارز ترین نمونه های همکاری صنعت با محیط زیست نام برد و استفاده از درختان بومی در این پارک جنگی را اقدامی بسیار شایسته عنوان نمود. همچنین از مدیریت شرکت پتروشیمی پارس به دلیل انجام پروژه درخت کاری و مهم تر از آن مبحث نگهداری و آبیاری تشکر نمود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.