2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
ممنوعيت عمليات تخريب و گودبرداري ساختمان از ۲۵ اسفند ماه

ممنوعيت عمليات تخريب و گودبرداري ساختمان از ۲۵ اسفند ماه

نبض تجارت- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، دستورالعمل استقبال از بهار 1402 را با محوریت ایمنی شهر و شهروندان و بهبود سيما و منظر شهري در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی ابلاغ کرد.

به گزارش نبض تجارت ؛ حمیدرضا صارمی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای دستورالعمل های قبلی از جمله نحوه و ميزان اشغال معابر، پوشش موقت نما، رعايت ايمني در كارگاه هاي ساختماني و نصب تابلو مشخصات پروژه، دستورالعمل استقبال از نوروز ۱۴۰۲ را با محوریت حوزه شهرسازی و معماری به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرد.

وی در تشریح این دستورالعمل گفت: با توجه به نزديك شدن به روزهاي پاياني سال، به منظور ايجاد آرامش، نشاط، زيبايي و همچنين بهبود سيما و منظر شهري در ايام نوروز و همچنین در جهت دستيابي به شهري ايمن، زيبا و پرنشاط براي همه شهروندان به ويژه در سال جديد كه بهار طبيعت مقارن با بهار قرآن و حلول ماه مبارك رمضان شده است، دستورالعمل حوزه شهرسازی و معماری را به مناطق ابلاغ کردیم تا اقدامات لازم با همكاري اكيپ هاي شركت شهربان و حريم بان انجام شود.

صارمی با تاکید بر ممنوعيت عمليات تخريب و گودبرداري از ۲۵ اسفند ماه، اظهار داشت: انجام هرگونه عمليات اجرايي بجز تمهيدات لازم برای افزايش ايمني، اجراي سازه نگهبان و پايدارسازي جداره گود زير نظر مهندس ناظر پروژه و با اعلام قبلي به اداره كل معماري و ساختمان شهرداری تهران، در بازه زماني ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ ممنوع خواهد بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه این دستورالعمل شامل كليه كارگاه هاي ساختماني اعم از دولتي و خصوصي و… می شود، ادامه داد: شهرداری های مناطق می بایست تا قبل از ۲۵ اسفند ماه نسبت به صدور اخطاريه براي املاك داراي عمـليات گودبرداري مبـني بر لزوم تسـريع در اجرا و تكـميل سازه نگـهبان طبق نقـشه هاي مصوب و تاوركرين هاي رها شده و داراي خطر يا فاقد گواهي استاندارد معتبر و همچنين به روزرساني اطلاعات مربوطه در سامانه ناحيه محوري به منظور ايجاد ايمني براي شهر و شهروندان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: به منظور ساماندهی سیما و منظر شهری، پيگيري زيباسازي منظر كارگاه هاي ساختماني از طريق تعويض حصارهاي كارگاهي فرسوده، رنگ آميزي حصارها و توصيه به استفاده از گلدان در كنار حصارهاي كارگاهي و در محل مناسب بطوريكه مزاحمتي براي تردد وسائط نقليه و يا افراد نداشته باشد، در دستور کار مناطق قرار گرفته است.

صارمی، ايجاد نظم در محدوده كارگاه های ساختمانی از جمله رفع سد معبر ساختماني، جمع آوري مصالح و يا نخاله ها، تامين نظافت معبر و رفع ناهمواري‌هاي احتمالي معبر و ايجاد سطح يكنواخت، نصب علايم ايمني و ترافيكي هشدار دهنده در قسمت هاي مختلف پروژه در كارگاه هاي ساختماني وآزاد سازي معابر پياده مطابق بخشنامه هاي ملاك عمل و … را از دیگر اقدامات ضروری در طرح استقبال از بهار عنوان کرد. وی در پایان گفت: از همکارانمان خواسته ایم به پیام های اعلامی شهروندان در سامانه ۱۳۷ که با حوزه شهرسازی مرتبط هستند، توجه مضاعف داشته باشند و ضمن انجام تدابير لازم جهت تحقق بازديدهاي مستمر در زمان اجراي طرح از حسن اجراي آن، علی الخصوص در مورد گودهاي رها شده و ممانعت از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، مطمئن شوند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.