2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
رفع موانع فعالیت سمن‌ها، کلید حل معظلات شهر/ استقبال شهرداری تهران از ایده‌های سازمان‌های مردم‌نهاد
دکتر احمدی‌صدر؛

رفع موانع فعالیت سمن‌ها، کلید حل معظلات شهر/ استقبال شهرداری تهران از ایده‌های سازمان‌های مردم‌نهاد

نبض تجارت- دکتر احمد احمدی صدر رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر توانایی مردم در حل معضلات شهری، حمایت از سمن‌ها و رفع موانع فعالیت آنان را ضروری دانست.

به گزارش نبض تجارت ؛ دکتر احمدی‌صدر در خصوص موضوع مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: در حیطه مشارکت‌های مردمی از سه موضوع غفلت شده است. موضوع اول این‌که گفتمان‌سازی اتفاق نیفتاده و تبیین نشده است که اصلا منظور از تشکل‌های مردمی چیست. خط‌ کشی‌هایی بین تشکل‌ها وجود دارد که سیاسی یا جناحی است و باید برداشته شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم.

💢وی افزود: موضوع دوم این‌که حمایت از تشکل‌ها لازم است در تسهیل مسیرشان نمود پیدا کند. باید تمهیداتی اندیشه شود تا اگر تشکلی خواست به حاکمیت، مردم و شهر کمک کند، با مانع مواجه نشود. در حال حاضر تشکل‌ها در خیلی از موارد تمایل به کمک دارند اما ساختارهای فعلی حاکمیتی بیشتر مانع است و ما در حال مواجهه با مشکل هستیم. این مسأله را باید با قانون‌گذاری در مجلس و شورا حل کرد.

💢دکتر احمدی صدر اضافه‌ کرد: موضوع بعدی این است که نگاه ما به سمن‌ها باید فراجناحی باشد و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود. همین امروز در همین جلسه با ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی مواجه شدیم که به اعتقاد من می‌تواند مشکل شهر تهران را حل کند. اگر از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

💢رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: به عنوان مثال در موضوع دفع پسماند، آسیب‌‌های اجتماعی و موضوعاتی از این دست می‌توانیم با جلب مشارکت مردم اتفاقلت خوبی را رقم بزنیم.تشکیل جلساتی این‌چنین اگر کاربردی باشد و خروجی مناسبی از آن بگیریم می‌تواند موفق باشد و منجر به اتفاقات خوبی در عرصه مشارکت مردمی شود.

💢وی در خصوص استقبال شهرداری از ایده‌های سازمان‌های مردم‌نهاد بیان کرد: اگر پروژه‌ای تعریف شود که مشکلی را حل بکند، حتما مدیریت شهری کنار صاحبان پروژه می‌ایستد و کمک می‌کند این اتفاق بیافتد.اگر مجموعه‌ای ایده‌ای دارد که می‌تواند آسیبی را رفع کند،ما حتما استقبال می‌‌کنیم به شرط این‌که طرح کارشناسی شده باشد و حداقل تا لحظه ارائه بهترین طرح پیشنهادی باشد. 💢رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت : رویکرد مدیریت شهری توجه به سمن‌ها و مجموعه‌های تشکل‌های مردمی است. این مجموعه‌ها حتما می‌توانند به رفع معضلات کمک کنند. مطمئن باشید که اگر نیروهای محلی نتوانند معضلات محله را حل کنند، مدیریت شهری هم نخواهد توانست به تنهایی از عهده کار بربیاید. لذا هم ما کمک می‌کنیم هم از مردم می‌خواهیم کمک کنند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.