2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تلاش شهرداری منطقه یک برای حفظ بوستان محلی اسدآباد زعفرانیه

تلاش شهرداری منطقه یک برای حفظ بوستان محلی اسدآباد زعفرانیه

نبض تجارت- سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک: بوستان کوهپایه در محله اسدآباد زعفرانیه به مساحت ۷۷۰ متر مربع یکی از بوستان‌های محلی در این محدوده است که با مراجعه شخصی و ادعای مالکیت ملک و در اختیار داشتن رای قضایی و حکم قلع در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱، درخواست ساختمان سازی در این بوستان کرده است.

 

به گزارش نبض تجارت و نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، احسان صفایی با اعلام این خبر گفت: شهرداری منطقه یک با توجه به درخواست‌های شهروندان این محله اقدام به مذاکره با مالک و پیشنهاد خرید این زمین کرده است ولی مالک با درخواست ۲۰۰ میلیارد تومانی خسارت از شهرداری حاضر به واگذاری زمین نیست و اقدام به جمع آوری المان‌های بوستان از جمله وسایل ورزشی، نیمکت، سطل‌های زباله ،...و تخریب بیش از ۷۰ متر مربع از معبر کرده و در صدد جابه جایی اشجار است.

او افزود: در بازدیدی که امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق شهردار منطقه یک و معاونان از این بوستان انجام شد بحث تملک آن مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین این بوستان دارای بیش از ۵۰ اصله از انواع درختان است و در محله اسدآباد یکی از محلات قدیمی شمال تهران قرار دارد که که در سال ۱۳۸۹ آماده سازی و در اختیار شهروندان قرار گرفته است و می تواند نقش مهمی در توسعه سرانه‌های فضای سبز محلی داشته باشد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.