2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
اراده دولت بر استقرار نظام مالیاتی مبتنی بر حاکمیت داده است
رئیس کل سازمان امور مالیاتی در جلسه هم اندیشی با هیات امنای بازار تهران:

اراده دولت بر استقرار نظام مالیاتی مبتنی بر حاکمیت داده است

نبض تجارت- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه هم اندیشی با هیات امنای بازار تهران ضمن استقبال از تشکیل کمیته تخصصی جهت حل مشکلات کسبه و بازاریان گفت: اراده دولت بر استقرار نظام مالیاتی مبتنی بر حاکمیت داده است.

 

به گزارش نبض تجارت ؛ جلسه هم اندیشی سازمان امور مالیاتی کشور با هیات امنای بازار تهران عصر روز شنبه 23 اردیبهشت با حضور سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار و جمعی از منتخبین هیات امنای بازار در محل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد و طرفین درخصوص موضوعات مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این جلسه با اشاره به تحولات نظام مالیاتی و بهینه سازی فرآیندهای مالیات ستانی داده محور گفت: اراده حاکمیت بر تغییر گفتمان نظام مالیاتی است و این موضوع که مبنای تشخیص مالیات یک فرایند غیردقیق و بعضا غیرشفاف باشد اصلا قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه برخوردهای سلیقه ای در مسیر وصول مالیات پذیرفتنی نیست، افزود: گسترش چتر مالیاتی بدون فشار به بخش رسمی اقتصاد و وصول عادلانه مالیات، دو هدف اصلی نظام مالیاتی است.

سبحانیان اظهارداشت: ضمن اینکه تمام تلاش خود را برای اجرای عادلانه قوانین مالیاتی خواهیم کرد، انتظار ما از بازاریان محترم این است که در اجرای بدون تنازل قانون با سازمان همکاری کامل کرده و برای اجرای صحیح قوانین از ما حمایت کنند.

وی تکریم ارباب رجوع را یکی از برنامه های اصلی نظام مالیاتی دانست و گفت: آموزش و اطلاع رسانی قوانین مالیاتی مترقی که در سال های اخیر توسط مجلس تصویب شده اند ضروری است و نباید در اجرای این قوانین تعجیل شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش سطح آگاهی مودیان محترم شود حمایت می کنیم، افزود: برپایی میز خدمت در میان کسبه و بازاریان بازخوردهای بسیار خوبی داشته است و انجام این کار حتما تداوم خواهدداشت.

سبحانیان همچنین با استقبال از برگزاری جلسات تخصصی با اصناف، تصریح کرد: ضمن این که معتقدم بایستی در حوزه مالیات ستانی مبتنی بر قانون عمل کنیم، باید در این مسیر گفتگو، تفاهم و تعامل نیز داشته باشیم.

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف نیز با بیان این که بازاریان و کسبه همواره در پرداخت مالیات پیشگام بودند، خواهان حمایت و توجه سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به رفع مشکلات اصناف شد.

وی با تاکيد بر اهميت آگاهی بخشی و ارائه آموزش هاي لازم به اصناف، افزود: بخشي از مشکلات و چالش‌هايي که اصناف با آن مواجه هستند به دلیل عدم آگاهی آنان از قوانین مالیاتی است که تهیه برنامه های آموزشی با همکاری صداوسیما در این زمینه راهگشا خواهدبود.

دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف همچنین با ابراز رضایت از طرح میز خدمت خواستار تداوم اجرای آن در میان کسبه و بازاریان و همچنین خواستار تشکیل کارگروه های تخصصی بین سازمان امور مالیاتی و اصناف جهت پیگیری و حل مشکلات موجود شد.

در ادامه این جلسه، منتخبین هیات امنای بازار با طرح معضلات اقتصادی و راهبردها درخصوص موضوعاتی از جمله سامانه های مالیاتی، تکریم ارباب رجوع، تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم، عدالت مالیاتی، به روزرسانی ضرایب مالیاتی و... صحبت کردند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.