2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
تقویت مشارکت‌های اجتماعی در گرو تغییر ادبیات گفتمان سازمانی است
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران؛

تقویت مشارکت‌های اجتماعی در گرو تغییر ادبیات گفتمان سازمانی است

نبض تجارت- احمدی صدر با بیان اینکه در کشور شاهد تعدد و تکثر ساختار اداری و سازمانی هستیم، گفت: امروز زمان آن رسیده که ادبیات سازمانی و اداری با هدف حمایت از تشکل‌های مردمی تغییر کند.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی صدر مشکلات در مسیر به وحدت رسیدن تشکل‌های مردمی به منظور تقویت فرهنگ مشارکت های اجتماعی را قابل رفع دانست و گفت: امروز زمان آن رسیده و حتی می توانیم بگوییم کمی دیر هم شده تا مدل حمایت از تشکل های مردم نهاد باز تعریف شود.

وی ادامه داد: ضروری است برای همراه سازی مردم در مسیر اجرا برنامه ریزی ها، ساختار استفاده از سمن ها در کشور اصلاح شود؛ فراموش نکنیم که حمایت در تقنین برای تسهیل مسیر مشارکت کننده های اجتماعی مهم است و در کلانشهر تهران این مهم از طریق شورای اسلامی شهر و شهرداری تحقق پذیر است.

احمدی صدر با انتقاد از اینکه در گفتمان مشارکتی دچار مشکل هستیم و ضروری است تا ادبیات صحبت کردن با مردم را تغییر دهیم، خاطر نشان کرد: امروز اگر تشکل ها بخواهند با حاکمیت کار کنند، از بعد ساختار اداری و سازمانی دچار مشکل می شوند. از همین رو باید نحوه فعالیت و به کارگیری تشکل ها را اصلاح کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برپایی دبیرخانه دائمی حمایت از تشکل‌های اجتماعی و مردم نهاد در این سازمان گفت: تلاش کرده‌ایم با راه اندازی این سامانه در مسیر تقویت فرهنگ مشارکت‌های اجتماعی در شهرداری تهران گام برداشته و با تقویت حمایت های سازمانی در کنار مردم، باری از دوش مشکلات و چالش های پایتخت کم کنیم زیرا اگر بخواهیم تشکل‌های مردمی جان بگیرند و تبدیل به درختی پربار شوند، لازم است موانع و مشکلات اساسی پیش رویشان برطرف شده و مسیر رشد و تعالی این گروه ها هموار شود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.