2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آغاز نصب نوارهای زرد چسبنده بر روی درختان بوستان‌های منطقه ۱۹
با هدف دفع آفات و کنترل بیماری‌ها صورت گرفت؛

آغاز نصب نوارهای زرد چسبنده بر روی درختان بوستان‌های منطقه ۱۹

نبض تجارت- نصب نوارهای زرد چسبنده بر روی درختان واقع در بوستان ها و معابر منطقه ۱۹ با هدف دفع آفات و کنترل بیماری ها آغاز شد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه ضمن درخواست از شهروندان به منظور خودداری از دست زدن به این نوار و کارت های زرد رنگ گفت: در راستای مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌های گیاهی و به منظور کاهش مصرف سموم شیمیایی و آلودگی‌های زیست محیطی کارت و نوارهای زرد چسبنده روی درختان مختلف به ویژه نارون نصب شد.

فرهادی افزود: نوارهای زرد جلب کننده حشرات از دو سمت آغشته به چسب مخصوص بوده و با عرض ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر در ارتفاع حدود ۲ متری درخت چسبانده می‌شود.

وی بیان کرد: نوار زرد برای جذب آفاتی از قبیل سوسک برگخوار، نارون، شته ها، مینور و انواع شپشک ها به کار گرفته می شود که حشرات به سمت نوارهای چسبناک جلب شده و به دام می‌افتند.

شهردار منطقه تصریح کرد: این طرح در عرصه‌های مختلف فضای سبز از جمله بوستان‌های نرگس، بعثت، ۲۲ بهمن، شریعتی و نیز درختان واقع در خیابان ها، معابر و رفیوژها به کار برده می‌شود.

انتهای پیام /

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.