2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
هلدینگ خلیج‌فارس میزبان اولین گفت‌وگوی زنده تصویری سفیر جدید عربستان / تمجید العنزی از پیشرفت صنعت پتروشیمی ایران

هلدینگ خلیج‌فارس میزبان اولین گفت‌وگوی زنده تصویری سفیر جدید عربستان / تمجید العنزی از پیشرفت صنعت پتروشیمی ایران

نبض تجارت- سفیر جدید عربستان در تهران در اولین گفت‌وگوی زنده تصویری بعد از آغاز مأموریت خود در کشورمان که در استودیوی غرفه هلدینگ خلیج‌فارس در نمایشگاه ایران پلاست انجام شد، از پیشرفت صنعت پتروشیمی ایران تمجید کرد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، عبدالله بن سعود العنزی در استودیو «به قله نزدیکیم» هلدینگ خلیج‌فارس در نمایشگاه ایران پلاست، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این نمایشگاه اظهار داشت: به دلیل فرصت کم، فرصت حضور شرکت‌های عربستانی فراهم نشد. خیلی خوشحال هستیم که شرکت‌های پیشرو و پیشران ایرانی را می ببینم. البته این که چنین پیشرفتی را در ایران ببینیم جای تعجب نداشت.

وی ضمن تشکر از وزارت امور خارجه برای همکاری میان دو کشور، گفت: تلاش می‌کنیم تعامل دو کشور به‌خصوص در حوزه‌های اقتصادی بیشتر شود. شرکت‌های موفقی را در نمایشگاه شاهد بودیم که می‌توانیم همکاری و تعامل داشته باشیم.

عبدالله بن سعود العنزی افزود: با انضمام ایران و عربستان به توافق گروه بریکس، امکان تعامل و همکاری بیشتر وجود دارد. عربستان و ایران این قدرت را دارند تا تعامل بیشتر داشته باشند و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و اقتصادی قوی را ایجاد و ارزش اقتصادی را بالا ببرند و فرصت اشتغال را برای نسل جوان هر دو کشور ایجاد کنند.

حسین علیمراد، رئیس‌کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این نشست به پیوستن ایران و عربستان به سازمان بریکس اشاره کرد و گفت: بریکس قبلاً به منابع زیرزمینی دسترسی نداشت و با پیوستن این دو کشور،  پتانسیل با ارزشی به آنها منتقل شد و قدرت بیشتری را کسب کردند.

وی افزود: وقتی حرف از صنعت پتروشیمی در عربستان می‌زنیم منظور سابیک است و وقتی صحبت از صنعت پتروشیمی در ایران می‌زنیم تمام نگاه‌ها به هلدینگ خلیج‌فارس منتهی می‌شود. هلدینگ خلیج‌فارس تنها هلدینگ تخصصی در صنعت پتروشیمی است و توسعه‌های کلیدی آینده صنعت پتروشیمی توسط این شرکت است.

علیمراد اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک در جلسه‌ای مشترک بین دو شرکت سابیک و هلدینگ خلیج‌فارس حضور داشته باشند

حسن نشان زاده مقدم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز در این نشست رسانه‌ای با اشاره به اهتمام دو کشور ایران و عربستان برای همکاری‌های اقتصادی به‌خصوص در حوزه پتروشیمی، گفت: همکاری ایران و عربستان تأثیر زیادی در اقتصاد دو کشور و منطقه خواهد داشت. هلدینگ خلیج‌فارس با حدود ۶۰ شرکت فعال و پروژه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های گسترده برای همکاری با سابیک و سایر شرکت‌های عربستانی در این حوزه اعلام آمادگی می‌کند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.