2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
راهبرد توانمندی دفاع مقدس، الگوی پیشرفت اقتصاد کشور/ نظام مالیاتی با تأمین مالی دولت، گام بزرگی در استقلال اقتصادی کشور برمی دارد
دکتر سبحانیان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

راهبرد توانمندی دفاع مقدس، الگوی پیشرفت اقتصاد کشور/ نظام مالیاتی با تأمین مالی دولت، گام بزرگی در استقلال اقتصادی کشور برمی دارد

نبض تجارت- رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه راهبرد توانمندی دفاع مقدس باید الگوی پیشرفت اقتصاد کشور قرار گیرد، گفت: نظام مالیاتی کشور با تأسی از روزهای غرورآفرین دفاع مقدس، در سخت ترین روزهای جنگ تحمیلی اقتصادی، با تأمین مالی دولت از طریق درآمدهای پاک و پایدار مالیاتی گام بزرگی در استقلال اقتصادی کشور بر می دارد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور پرشور کارکنان و به همت حوزه مقاومت بسیج سازمان امور مالیاتی کشور در سالن مدرس وزارت اقتصاد برگزار شد، بیان داشت: بدون شک دفاع مقدس، یکی از درخشان ترین برهه های ارجمندی و عزت آفرین ملت بزرگ ایران اسلامی است که خاطرات دلاوری‌های فرزندان پاک نهادش تا ابد در صفحات تاریخ این سرزمین به یادگار خواهد ماند. صف استوار کمربستگانِ جانفشانی برای خاک ایران و مردمانش، صفی بلند و بنیانی مرصوص است که علمدارانی چون شهید باکری در جنگ تحمیلی و شهید سلیمانی در روزگار تحریم های ظالمانه، پیشگام آن هستند.  

وی با بیان اینکه تمجید از رزمندگان، شهدا و ایثارگران و خانوداده های آنان از وظایف همه ما است، افزود: در واقع رزمندگان، مصداق «وَ السّابِقونَ السّابِقون» هستند، یعنی کسانی که زودتر از دیگران نیاز را شناختند و دانستند، برای برآوردن آن نیاز شتافتند، آن هم در میدان سختی مثل میدان جنگ، میدان جهاد، میدان فداکاری، سابقون اینها هستند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه یکی از ثمرات مهم دفاع مقدس برای کشور ما اتحاد و همبستگی بود که در سایه این تهاجم بر کشور و ملت به وجود آمد، تصریح کرد: دستاورد دیگر این دوران خودباوری و ایستادن روی پای خود و اعتماد به جوانان بود.مورد دیگر اینکه دفاع مقدّس میدان بُروز باورهای دینی و سجایای اخلاقی ملّت ایران شد.

دکتر سبحانیان یکی دیگر از دستاورد مهم  دفاع مقدس را تبدیل تهدید به فرصت و مسئله‌ی اقتدار نظامی کشور برشمرد و افزود: دقیقا همانجایی که در ابتدای جنگ ما ضعف داشتیم امروز تبدیل به نقطه قوتمان شده است و این راهبرد در اقتصاد هم باید به کار گرفته شود و ان شا الله به زودی اقتصاد تبدیل به نقطه قوت کشور در برابر تحریم های ظالمانه و تکانه های بین المللی شود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تصریح کرد: نظام مالیاتی کشور هم افتخار دارد با تأسی از روزهای غرورآفرین دفاع مقدس، در سخت ترین روزهای جنگ تحمیلی اقتصادی، با تمام توان در کنار مردم شریف ایران اسلامی بایستد و با تأمین مالی دولت با درآمدهای پاک و پایدار مالیاتی گام بزرگی در استقلال اقتصادی کشور بردارد.

وی در پایان با ارایه گزارشی از آخرین اقدامات و دستاوردهای مهم نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید خاطرنشان کرد: اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، فرارسیدن هفته دفاع مقدس را به ملت شریف ایرن اسلامی، خانواده های معظم شهدا، آزادگان، ایثارگران و همه زنان و مردانی که سربلندی و سرفرازی ایران اسلامی در دفاع مقدس حاصل مجاهدت و فداکاری آنها است، تبریک و تهنیت می‌گویم و از خداوند متعال، توفیق تداوم پیروی از راه شهیدان را در مسیر سربلندی ایران اسلامی مسئلت دارم.

نظام مالیاتی اقدامات بسیار ارزشمندی در 2 سال اخیر داشته است

سردار محمد اسماعیل کوثری فرمانده دوران دفاع مقدس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز که مهمان ویژه این مراسم بود، اظهار داشت: برخلاف تصور دشمن، هشت سال دفاع مقدس با انگیزه الهی و بدون هیچ پشتوانه اقتصادی و مالی و صرفا با اتکای به ولایت و مردم ولایت مدار به ثمر نشست.

وی در ادامه به نقش و جایگاه نظام مالیاتی در تامین مالی دولت پرداخت و گفت: انصافا در دوره تحولی نظام مالیاتی شاهد اقدامات و دستاوردهای مهمی در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با فرار مالیاتی، تقویت عدالت در مالیات ستانی و نظایر آن شاهد هستیم و امیدواریم این مسیر درست تداوم یابد.

گفتنی است پخش نماهنگ با مضامین دوران دفاع مقدس، نغمه خوانی توسط گروه سرود نسل سلیمانی ها و اهدای جوایز به رسم یادبود ار دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سازمان امور مالیاتی بود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.