2024/05/12
۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
30 برابر 29 سال گذشته کالای رسوبی در کشور تعیین تکلیف شد

30 برابر 29 سال گذشته کالای رسوبی در کشور تعیین تکلیف شد

نبض تجارت- رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این سازمان در مدت 2 سال فعالیت دولت سیزدهم، 30 برابر 29 سال گذشته کالای رسوبی و متروکه تعیین تکلیف کرده که بسیاری از آن‌ها مربوط به اوایل دهه 80 است.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از ایرنا، سید عبدالمجید اجتهادی در حاشیه بازدید از کالاهای رسوبی و متروکه در بندر شهیدباهنر بندرعباس اظهار کرد: نخستین هدفمان، تعیین تکلیف این کالاهای رسوبی و متروکه است که با همکاری سایر دستگاه‌ها درحال انجام بوده و می‌توان از دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی در این زمینه یاد کرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر محوطه محدود گمرک شهید باهنر بندرعباس به واسطه وجود این کالاهای متروکه و رسوبی گنجایش تخلیه و نگهداری هیچ‌گونه کالایی را ندارد، بنابراین باید این محوطه‌ها خالی شود تا بتوان کالاهای دیگر و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را وارد کنند.

برگزاری 2 مزایده فوق‌العاده خودروهای سورای و ماشین آلات راهسازی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات معاون اول رئیس جمهور در خصوص خروج و تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه در بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر اشاره کرد و گفت: باتوجه به بازدید معاون اول رئیس جمهور و تاکیدی که بر خروج و تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر و سایر بنادر و انبارهای سازمان اموال تملیکی داشتند، نشست‌های متعددی برگزار شد.

اجتهادی بیان کرد: اموال تملیکی به عنوان سازمانی که مسوولیت تعیین تکلیف این کالاها و همچنین کالاهای قاچاق را برعهده دارد هم نشست‌های مختلفی تشکیل داد و 13 استان را پای کار آورد که شاهد حضور آنان در هفته گذشته در بندر شهید رجایی بودیم.

وی اضافه کرد: این کالاهای رسوبی که مربوط به سال‌های قبل بوده و در زمانی کمتر از یک‌سال اخیر در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته، را از این بندرها خارج کرده و در اماکن اختصاصی اموال تملیکی و به محوطه‌های این سازمان منتقل می‌کنیم که این کار درحال انجام است.

این مسوول ابراز کرد: سازمان اموال تملیکی در خصوص خودروهای سواری و ماشین آلات راهسازی و معدنی اقدام‌های اولیه را برای دریافت مجوزها انجام داده و هماهنگی‌های خوبی نیز متعافب دستور معاول اول رئیس جمهور انجام شده است.

اجتهادی گفت: سازمان ملی استاندارد اکنون به خوبی پای کار آمده و همکاری ویژه‌ای در این زمینه دارد، سازمان محیط زیست نیز به همین نحو درحال فعالیت بوده و سایر دستگاه‌ها و گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی همکاری‌های خوبی انجام دادند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی یادآورشد: مجوزهای تعدادی از خودروهای سواری و ماشین آلات راه‌سازی و معدنی و از جمله اتوبوس‌های موردنظر اخذ شده است و 2 مزایده فوق‌العاده خاص ماشین آلات راهسازی و خودروهای سواری نیز برگزار می‌شود.

وی اشاره کرد: یک مزایده خاص خودروها و ماشین آلات مخصوص در استان هرمزگان بوده که زمان بازدید آن از 24 تا 29 مهرماه جاری تعیین شده است.

اجتهادی بیان کرد: مزایده فوق‌العاده دیگر نیز از 20 مهرماه امسال آغاز می‌شود که مربوط به خودروهای سواری و ماشین آلات راهسازی سایر استان‌هاست که استان هرمزگان نیز اگر آمادگی داشته باشد می‌تواند در آن شرکت کند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.