2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
کشف فرار مالیاتی 670 میلیارد ریالی در حوزه توزیع کنندگان گوشت قرمز
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس خبر داد:

کشف فرار مالیاتی 670 میلیارد ریالی در حوزه توزیع کنندگان گوشت قرمز

نبض تجارت- با هدف شناسایی و مبارزه با فرار مالیاتی با تحقیقات و بررسی های صورت گرفته، کتمان درآمد 67 میلیارد تومانی در بین توزیع کنندگان گوشت قرمز در استان فارس کشف شد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل رسانه مالیاتی ایران، حمیدرضا محمدابراهیمی مدیرکل امور مالیاتی فارس با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی مبتنی بر ارتقاء مالیات ستانی عادلانه و مبارزه با فرار مالیاتی، شناسایی اشخاص فعال فاقد پرونده مالیاتی در حوزه فروش گوشت قرمز در شهر شیراز آغاز شد.

حمیدرضا محمدابراهیمی افزود: با بررسی سوابق مالیاتی اشخاص دارای پرونده مالیاتی و مطابقت فروش های تعیین شده در این پرونده ها با میزان مصرف سرانه گوشت قرمز، مشخص گردید که این دو موضوع هیچگونه تناسبی با هم نداشته و تعداد زیادی از اشخاص فعال در حوزه گوشت قرمز فاقد پرونده مالیاتی بوده و مالیات تشخیصی جهت اشخاص دارای پرونده نیز فاصله بسیار زیادی با حجم فعالیت و فروش آنها دارد.

وی اظهار داشت: بمنظور ایجاد شفافیت در این موضوع و مطالبه مالیات واقعی از این اشخاص، در اجرای ماده 181 قانون مالیات های مستقیم، واحد اجرایی بازرسی مالیاتی این اداره کل، تحقیقات و بازرسی های لازم را آغاز نمود و با توجه به اطلاعات استخراجی بیش از 803 نفر از افرادی که در حوزه فروش گوشت قرمز فعالیت داشتند شناسایی گردیدند که با بررسی سوابق مالیاتی آنها بیش از 75 درصد این اشخاص فاقد هر گونه پرونده مالیاتی می باشند و از اشخاص دارای پرونده نیز مالیات بسیار پایینی مطالبه شده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: بر اساس اطلاعات استخراجی توسط بازرسی این اداره کل، مالیات محاسبه شده در سال های 1395 لغایت 1400  برای این افراد بیش از 670 میلیارد ریال بوده که شامل 520 میلیارد ریال اصل مالیات و 150 میلیارد ریال جرائم غیرقابل بخشودگی می باشد که در راستای پیشگیری از تضییع حقوق دولت و رعایت عدالت مالیاتی ، برای این افراد پرونده مالیاتی تشکیل و مطالبه مالیات های متعلقه در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.