2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  درآمد مالياتي ۱.۸ برابر درآمد نفت و با رشد ۵۰ درصدي پیش‌بینی شد
ثمره تحول نظام مالیاتی در دولت سیزدهم

درآمد مالياتي ۱.۸ برابر درآمد نفت و با رشد ۵۰ درصدي پیش‌بینی شد

نبض تجارت- دولت در لايحه بودجه ۱۴۰۳ مجموع درآمد مالياتی را با رشد ۴۹.۸ درصدی ۱.۱ هزار هزار ميليارد تومان پیش‌بینی کرد که ۱.۸ برابر درآمد نفت است.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل رسانه مالیاتی ایران، دولت در لايحه بودجه 1403 مجموع درآمد مالياتي را 1.1 هزار هزار ميليارد تومان پیش‌بینی کرد اين در حالي است که درآمد نفت حدود 614 هزار ميليارد تومان برآورد شده است که این دستاورد حاصل اتکا بیش‌ازپیش بر درآمدهای پایدار مالیاتی در دوره تحول‌آفرینی نظام مالیاتی در دولت سیزدهم و افزایش عدم وابستگی به درآمدهای نفتی ارزیابی می‌شود.

بر اساس اين گزارش، نکته مهم ديگر رشد 49.8 درصدي درآمد مالياتي و افت 16 درصدي درآمد نفتي در لايحه بودجه سال آينده نسبت به سال جاري است . بر این اساس منابع عمومي دولت بيش از 2.4 هزار هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه سال جاري 16.7 درصد افزايش دارد. همچنین در بودجه 1403 بيش از 60 هزار ميليارد تومان براي واگذاري شرکت‌های دولتي در نظر گرفته شده است.

گفتنی است این موضوع در حال حاضر به صورت لایحه برای سال 1403 مطرح شده و مقرر است در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و به تایید شورای نگهبان برسد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.