2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  هدف دولت فاصله گرفتن از اتکا به درآمدهای نفتی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

هدف دولت فاصله گرفتن از اتکا به درآمدهای نفتی است

نبض تجارت- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: کاهش مالیات سود واحدهای تولیدی و افزایش معافیت حقوق بگیران در راستای توسعه پایه‌های مالیاتی رخ داده است که در جهت تحقق واقعی بودجه بدون نفت در راستای اصلاح ساختاری بودجه و افزایش درآمدهای مالیاتی بوده است.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل رسانه مالیاتی ایران، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ و نکات مثبت آن اظهار داشت: رشد درآمدهای مالیاتی طی سال‌های گذشته باعث شده است اتکا به درآمدهای نفتی در لایحه بودجه سال آینده کاهش پیدا کند. این امر تراز جاری بودجه را مثبت‌ می‌کند و این اتفاق خوبی است که در لایحه بودجه سال آینده شاهد هستیم.

وی با اشاره به  اقدام دولت در راستای پشتیبانی از تولیدکنندگان در کشور افزود: تولیدکنندگان اقشار مولد جامعه هستند و حمایت از آن‌ها یک ضرورت است. بنابراین با هدف انتقال مالیات از بخش تولید به حوزه مصرف، نرخ مالیات سود واحدهای تولیدی را از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش دادیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: اقداماتی که طی سال‌های گذشته در زمینه اصلاح نظام مالیاتی کشور داشتیم به ویژه راه اندازی سامانه مؤدیان و اتصال پایانه‌های فروشگاهی به آن، به افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت منجر شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است که درآمدهای مالیاتی از طریق افزایش پایه‌های مالیاتی در جهت اخذ مالیات از فراریان مالیاتی و فعالیت‌های مخرب سوداگرایانه، جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مؤدیان جدید حاصل شده و  بنابراین اعمال فشار بر مالیات دهندگان در دستور کار نبوده است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.