2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  مالیات ۲۵ درصدی از خریداران طلا کذب محض است
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

مالیات ۲۵ درصدی از خریداران طلا کذب محض است

نبض تجارت- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است، گفت: هیچ مبنای قانونی برای افزایش مالیات در حوزه طلا وجود ندارد و شایعه مالیات 25 درصدی از خریداران طلا از ابتدای دی ماه کذب محض است.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با شبکه خبر با تاکید بر اینکه مالیات طلافروشان هم مثل سایر اصناف محاسبه می‌ شود، بیان داشت: فعالان اقتصادی در حوزه طلا هم از سود عملکرد فعالیت شان یعنی پس از کسر هزینه‌ های شان از درآمدی که دارند و پس از کسب یک معافیت پایه، مشمول مالیات بر عملکرد می ‌شوند.

وی افزود: اگر سود فعالیت فعالان اقتصادی بین صفر تا ۲۰۰ میلیون تومان باشد با ۱۵ درصد نرخ مالیات، اگر سود آنها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان باشد با نرخ ۲۰ درصد و بالای ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ ۲۵ درصد محاسبه می ‌شود.

سبحانیان در ادامه به اهمیت قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان اشاره کرد و گفت: اجرای این قانون، تحولی جدی در بهبود وضعیت کسب و کار ایجاد می‌کند. قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان، به ما کمک می ‌کند که بدون رسیدگی مالیات اعلامی مودیان را بپذیریم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اساساً هیچ الزامی وجود ندارد که مصرف کننده نهایی بابت خرید کالا یا خدمات اش کد ملی خودش را به فروشنده ارائه کند، بلکه این قانون صرفاً بستری برای محاسبه سیستمی مالیات است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.