2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
مالیات جدیدی برای طلافروشان در کار نیست
وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

مالیات جدیدی برای طلافروشان در کار نیست

نبض تجارت- وزیر اقتصاد گفت: سامانه مودیان جلوی بسیاری از تخلفات و کلاهبرداری‌ها را می‌گیرد و شفاف سازی لازم از طریق این سامانه انجام می‌شود.

به گزارش نبض تجارت و به نقل رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هدف‏گذاری ستاد اقتصادی دولت در سال جاری متمرکز بر انضباط بخشی از جمله ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و ایجاد انضباط در بخش مالیه دولت مثل کاهش کسری بودجه و کم کردن قدرت موتورهای ایجاد تورم در ایران است.

خاندوزی با بیان اینکه هیچ مالیات جدیدی و هیچ نرخ جدیدی برای مالیات اصناف از جمله طلافروشان درنظر گرفته نشده است، افزود: برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت هم ۳ ماه فرصت داده شد.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: طبق قانون سامانه مودیان، دولت از اول دی‏ماه مکلف است که برای گروه‌های باقی مانده که به سامانه مودیان نپیوسته ‌اند، شرایط پیوستن به سامانه را فراهم کند.

وی اضافه کرد: از ماه‌های قبل تعدادی از شرکت‌های بورسی، دولتی و... وارد سامانه مودیان شده بودند و از اول دی‏ماه سایر بخش‌ها از جمله صنف طلا مشمول این تکلیف قانونی می‌شدند که صدور فاکتور قانونی خود را در این سامانه ثبت و ضبط کنند.

خاندوزی افزود: امیدوارم حواشی ایجاد شده در بازار طلا، ناشی از بدفهمی باشد و غرض دیگری در کار نباشد. بنابراین با توجه به شفاف سازی صورت گرفته امیدواریم مشکل بازار طلا هم حل شود.

وی اضافه کرد: سامانه مودیان جلوی بسیاری از تخلفات و کلاهبرداری‌ها از جمله صدور فاکتور جعلی، صدور فاکتور صوری بلاوجه، فرار مالیاتی، قاچاق کالا و... را می‌گیرد و شفاف سازی لازم از طریق این سامانه انجام می‌شود. در آینده نیز به جای کاغذبازی به صورت سیستمی کارها انجام خواهد شد.

خاندوزی تصریح کرد: حدود ۳۴ درصد از فعالان صنف طلا مشمول مالیات صفر، ۲۰ درصد مشمول مالیات کمتر از ۵ میلیون تومان، ۲۰ درصد مشمول مالیات بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان، ۱۶ درصد مشمول مالیات بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان و ۱۰ درصد بیش از ۳۰ میلیون تومان مشمول پرداخت مالیات در سال ۱۴۰۱ شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.