2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  سامانه مودیان مالیاتی راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

سامانه مودیان مالیاتی راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است

نبض تجارت- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی جلوگیری از فرار مالیاتی با شفافیت صورتحساب‌های مالی است.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل رسانه مالیاتی ایران، اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت سامانه مودیان و انتقاد برخی از اصناف از جمله طلافروش‌ها به لزوم ثبت صورتحساب‌های خود در این سامانه، بیان کرد: مالیات در همه کشورهای دنیا برای اصناف مختلف وجود دارد و بخش عمده بودجه کشورها از طریق مالیات تامین می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما در طول این سال‌ها آن طور که باید و شاید به این حوزه توجه نشده است، افزود: از سوی دیگر ما با فرار مالیاتی قابل توجهی نیز مواجه هستیم که باید چاره اندیشی می شد.

سلیمی در ادامه با اشاره به تصویب قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان، گفت: بنده قبول دارم از آنجا که از گذشته قانون مالیاتی ما کامل نبود باید به صورت پلکانی در این حوزه گام بر می داشتیم و اینکه یکباره بخواهیم به نقطه قابل قبول برسیم، سخت و دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه همه اقشار که درآمد قابل توجهی دارند باید مالیات بپردازند، افزود: هدف از راه اندازی سامانه مودیان، جلوگیری از فرار مالیاتی با شفاف سازی صورتحساب های مالی است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.