2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
اجرای پویش ملی ایران سبز با کاشت ۳۲ هزار اصله نهال در منطقه۲

اجرای پویش ملی ایران سبز با کاشت ۳۲ هزار اصله نهال در منطقه۲

نبض تجارت- شهردار منطقه ۲ در مراسم پویش ملی ایران سبز که با حضور مدیر آموزش و پرورش ، معاونین و مدیران شهری منطقه ۲، دانش‌آموزان و فعالان محیط زیست در خیابان ایثار برگزار شد، گفت: براساس برنامه پیش‌بینی شده همزمان با هفته منابع طبیعی، ۳۲ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر توزیع و کاشته می‌شود.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،مهدی صالحی شهردار منطقه با اشاره به توزیع و کاشت ۳۲ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در منطقه گفت: توسعه پایدار کشورها در گرو توجه به مسائل زیست‌ محیطی به خصوص فضای سبز است که باید توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز و کاشت درخت برای آیندگان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نقش فضای سبز به عنوان ریه جامعه، در سلامتی و زندگی انکارناپذیر است، افزود: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصتی برای توجه به محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز است تا با کاشت نهال اهمیت هوای پاک و طبیعت سبز را بار دیگر مورد تاکید قرار دهیم.

صالحی ادامه داد: اجرای برنامه های توسعه شهری بر مبنای حفظ محیط زیست از مهم ترین رویکردهای مدیریت شهری است و برهمین اساس مدیریت شهری منطقه با اجرای نهضت درختکاری اهتمام ویژه ای برای کاشت نهال و حفاظت از محیط زیست دارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان می توانند به عنوان سفیران محیط زیست شهروندان را به حفظ  و نگهداری از فضای سبز ترغیب و تشویق کنند، تاکید کرد: باید فرهنگ درختکاری را در جامعه توسعه دهیم و بدین شکل در حفاظت از محیط زیست نقش آفرین باشیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم به منظور گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس با نصب پلاک شهدا بر نهال های غرس شده، هر نهال به نام یک شهید نام گذاری شد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.