2024/04/30
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
چهارمین جلسه هماهنگی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد
در منطقه ۹؛

چهارمین جلسه هماهنگی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد

نبض تجارت- چهارمین جلسه هماهنگی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با حضور سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه۹، سید محمد فیاض مدیر کل‌هماهنگی، نظارت و کنترل معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و عبدالمجید رحمانی دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به دستور شهردار تهران در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: این طرح مطابق با ضوابط قانونی و با استقرار و فعالیت اکیپ‌های حامی شهر و سازمان پسماند در ۵ محور ساماندهی کودکان کار، متکدیان، کارتن خواب‌ها، زباله گردها و معتادان متجاهر در حال اجراست.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح مذکور در منطقه ۹ افزود: در حوزه خدمات شهری و محیط زیست طی دو هفته اخیر به منظور احیای حقوق عامه و حفظ محیط زیست و همچنین سلامت شهروندان، نسبت به جمع آوری ۲۲۹۵ کیلوگرم پسماند در سطح منطقه توسط کیپ‌های شبانه روزی اقدام لازم صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز در ۵ محور متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار، افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان و زباله گردها نسبت به جمع آوری و ارجاع به مراکز ذیربط و همچنین شناسایی مراکز غیر مجاز خرید و ضایعات اقدام کرده است.

همچنین در ادامه سید محمد فیاض مدیر کل‌هماهنگی، نظارت و کنترل معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز ضمن تشکر از زحمات شهردار منطقه ۹ و اعضای کمیته اجرایی طرح فوریتی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی منطقه مذکور که در اجرای این طرح حضور فعالی دارند گفت: مطابق دستورالعمل شهرداران مناطق، نواحی، معاونین اجتماعی و مدیران آسیب‌های اجتماعی مناطق ۲۲گانه مکلف شده‌اند که پس از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر، کودکان کار، متکدیان کارگروه و یا قرارگاهی را در سطح نواحی تشکیل داده و با اجرای برنامه‌های فرهنگی در اماکنی که در گذشته کلونی آسیب‌های اجتماعی بوده جهت جلوگیری از تجمع مجدد گروه‌های آسیب پذیر در این نقاط اقدام کنند.

فیاض در پایان گفت: گشت حریم بان، گشت پسماند و گشت اجتماعی نیز با هدف مشترک و در کنار هم در راستای این طرح به صورت ویژه فعالیت می کنند.

عبدالمجید رحمانی  دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران نیز در این جلسه مطرح کرد: موضوع ساماندهی مشاغل و زباله‌گردها توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست و موضوعات متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و ساماندهی بی‌خانمان‌ها هم توسط سازمان خدمات اجتماعی ذیل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  در این طرح دنبال می شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: پس از جمع‌آوری این افراد، به آنهایی که نیاز به مراقبت، حمایت و خدمات دارند با همکاری شهرداری تهران و مجموعه دستگاه‌هایی که در قرارگاه اجتماعی عضویت دارند و با مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلان شهر تهران در ارتباط هستند؛ خدمات شایسته و مناسبی را ارائه خواهیم داد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.