2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی خوزستان توسط بیدبلند خلیج‌فارس
خورشید در خدمت تولید

احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی خوزستان توسط بیدبلند خلیج‌فارس

نبض تجارت- با توجه به سیاست‌های کلان ملی و راهبردهای شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب گازی غرب آسیا و برگزیده صنعت سبز ایران، عملیات احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان خوزستان باهدف بهره‌گیری از انرژی پاک و تأمین پایدار جریان برق در این مجتمع عظیم ملی آغاز خواهد شد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس، با ابلاغ محمود امین‌نژاد مدیرعامل این شرکت، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی برق در استان خوزستان با ظرفیت ۱۰ مگاوات و در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون‌دلاری، تا پایان سال جاری در مجموعه بزرگ پالایشگاهی بیدبلند خلیج‌فارس احداث و در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این نیروگاه به‌عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی در گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس توسط شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج‌فارس به‌منظور صیانت از محیط‌زیست و حفاظت از منابع ملی در حالی احداث می‌شود که این شرکت پیش از آن عملیات اجرایی تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب شهرستان بهبهان را باهدف جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب جهت مصارف صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان آغاز کرده است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.