به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ سید جمال قادری نسب ضمن اعلام این خبر گفت: در این مدت، به رغم توقف تقریبا یک ماهه پروازها در زمان جنگ، یک میلیون و 767 هزار و 375 رای در کنسول های مختلف سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی ثبت شد و مهمتر از همه، میزان رضایت از کیفیت خدمات فرودگاهی بود که با رشدی چشمگیر به74.8 درصد رسید.
وی اظهار داشت: تجارب جهانی نشان می دهد سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در کنار آگاهی از سطح رضایتمندی مسافران، از مهمترین عوامل ارتقای جایگاه رقابتی فرودگاهها و همچنین افزایش اعتماد عمومی است چرا که پایش مستمر این شاخص ها و دریافت انبوه بازخوردهای مستقیم از مسافران، نه تنها به شناسایی سریع نقاط ضعف و قوت کمک می کند، بلکه مبنای برنامه ریزی دقیق و افزایش بهره وری عملیاتی در فرودگاه هاست.
قادری نسب در ادامه گفت: دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد با بهره گیری از 34 مولفه و شاخص های مهم کلیدی که منطبق با آخرین استانداردهای اتحادیه بین المللی فرودگاه ها هستند، در دو حوزه کلان "کیفیت خدمات های فرودگاهی" و "امکانات سالن های فرودگاهی"، فرودگاه های تحت مالکیت شرکت را در 25 زمینه مختلف، ارزیابی و رتبه بندی کرده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد گفت: در پایش صورت گرفته، به ترتیب فرودگاه مهرآباد در 12 شاخص، فرودگاه اصفهان در 10 شاخص و فرودگاه های بندرعباس، مشهد و شیراز در 9 شاخص پیشتاز بوده اند.
وی در ادامه به تشریح رتبه بندی مذکور پرداخت و گفت: بر اساس پایش انجام شده در زمینه امکانات رفاهی سالن های ترمینال: فرودگاههای مهرآباد، مشهد و اصفهان؛ در زمینه سرویس های اطلاع رسانی: فرودگاه های مهرآباد، اصـفهان و بندرعباس؛ در زمینه کیفیت پذیرش مسافر و بار، فرودگاه های اصـفهان، شیراز و بندرعباس؛ در زمینه آراستگی و راحتی در فرودگاه: فرودگاه های مشهد، شیراز و مهـرآباد؛ در زمینه اقدامات امنیتی و نظارتی: فرودگاه های مهرآباد، بندرعباس و اصفهان حایز رتبه های اول تا سوم شده اند.
به گفته وی در زمینه دسترسی به محل شارژ تلفن همراه: فرودگاههای مهرآباد، بندرعباس و تبریز؛ در زمینه نحوه دسترسی به فرودگاه: فرودگاه های شیراز، مهرآباد و اصفهان؛ در زمینه نظافت سالن های فرودگاه: فرودگاه های بندرعباس، تبریز و زاهدان؛ در وضعیت رستوران و فست فود: فرودگاه های مهرآباد، مشهد و بندرعباس؛ در زمینه وضعیت پارکینگ فرودگاه: فرودگاه های اصفهان، مشهد و یزد.
قادری نسب همچنین اظهار داشت: در پخش برنامه های تلویزیونی:، فرودگاههای تبریز، مهرآباد و بندرعباس؛ در دسترسی و استقرار عابر بانک: فرودگاههای مشهد، اهواز و مهرآباد؛ در زمینه نحوه برخورد کارکنان، فرودگاه های تبریز، اصفهان و اهواز؛ در بخش محل بازی کودکان: فرودگاه های مهرآباد، شیراز و مشهد؛ در دسترسی به آب آشامیدنی: فرودگاههای شیراز، اصفهان و یزد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد در ادامه افزود: در زمینه زمان انتظار پذیرش: فرودگاه های تبریز، اهواز و زاهدان؛ در وضعیت ارائه ایـنترنت: فرودگاههای اصفهان، شـیراز و مشهد؛ در ارائه چرخ دستی و ویلچر: فرودگاه های شـیراز، زاهدان و یزد؛ در تامین صندلی انتظار: فرودگاه های تبریز، زاهـدان و بندرعباس؛ در استقرار غرفه های فروشگاهی: فرودگاهها ی اهواز، یزد و تبریز.
وی خاطرنشان کرد: در بخش سرویس های بهداشتی: فرودگاه های اصفهان، اهواز و شیراز؛ در سرویس بسته بندی بار، فرودگاه های مشهد، یزد و زاهدان؛ در زمینه کیفیت تحویل بار، فرودگاه های شیراز، تبریز و یزد؛ در بخش اتاق سیگار: فرودگاه های اصفهان، مهرآباد و مشهد؛ در بخش نمازخانه ها: فرودگاههای مهرآباد، زاهدان و تبریز