2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
جشنواره معرفی چهره‌های برتر حوزه کارآفرینی تامین اجتماعی برگزار می شود

جشنواره معرفی چهره‌های برتر حوزه کارآفرینی تامین اجتماعی برگزار می شود

نبض تجارت :بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، جشنواره ملی و استانی "معرفی چهره‌های برتر حوزه کارآفرینی" برگزار می شود.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، این جشنواره درجهت تقویت تعاملات سازمان تامین اجتماعی با جامعه کارفرمایی کشور برگزار می شود و مشمولین شرکت در این جشنواره تمامی کارگاه های حقیقی و حقوقی فعال در کشور هستند.
همچنین نحوه سطح بندی انتخاب کارفرمای نمونه، ادارات کل بیمه‌ای استان‌ها هستند و بر اساس"شاخصهای تعیین کارفرمای نمونه" در چهار سطح، کارفرمای برگزیده را جهت تکریم در سطح ملی به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره ‌کل کارفرمایان و سازمان‌های معاونت امور فرهنگی و اجتماعی معرفی می کنند.
گفتنی است، حفظ حقوق بیمه‌شدگان با ارائه لیست حق بیمه بر مبنای تعداد نفرات بیمه‌شده و دستمزد واقعی جهت حفظ سطح اشتغال، پرداخت بموقع و کامل حق بیمه نیروی کار، عدم وجود مطالبات قطعی از کارگاه، عدم محکومیت کارفرما بدلیل خودداری از ارائه لیست حق بیمه، رعایت مفاد ماده 90 قانون تأمین اجتماعی مبنی بر انجام معاینات اولیه و دوره‌ای بیمه شدگان، رشد درصد جذب نیروی کار یا حفظ سطح اشتغال طی یکسال اخیر، از مهمترین شاخص‌های تعیین کارفرمای نمونه است.
همچنین‏‏ استفاده کارفرما از سیستم های مکانیزه غیرحضوری تأمین اجتماعی، برقراری و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار و جلوگیری از حوادث ناشی از کار، رشد بهره‌وری، رونق تولید و قدرت تاب‌آوری واحد تولیدی با تقویت عوامل انسانی تولید و بکارگیری ظرفیت‌های اقتصادی استان، افزایش ظرفیت تولید کالای ایرانی و جهت‌گیری صادراتی در ابعاد مختلف داخلی در جهت کاهش وابستگی به خارج از کشور و حفظ و صیانت کامل از نیروی انسانی شاغل و جهت گیری به منظور ارتقاء و افزایش کیفی آموزش این نیروها، از دیگر شاخص های تعیین کارفرمای نمونه به شمار می رود.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.