2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بانک‌های مالزی در حال بستن حساب‌های ایرانیان
تلاش سفارت ایران برای حل این مشکل ؛

بانک‌های مالزی در حال بستن حساب‌های ایرانیان

نبض تجارت: به دنبال تحریم‌های آمریکا بانک‌های مالزیایی در حال مسدود کردن حساب‌های ایرانیان مقیم مالزی هستند.

به گزارش رویترز، بانک‌های  مالزی در حال بستن حساب افراد و شرکت‌های ایرانی هستند، نزدیک به ده‌ها نفر از این افراد آسیب دیده به رویترز اعلام کردند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیر زیادی بر مردم جمهوری اسلامی در مالزی داشته است.

اگرچه به نظر می‌رسید که بانک‌های مالزی در برخورد با ایرانیان محتاطانه عمل کنند، اما برخی از ایرانیان و یک مقام سفارت گفت: در ماه‌های اخیر با بسته شدن گسترده حساب‌های بانکی ایرانیان در این کشور مواجه بوده‌ایم.

با وجود تحریم‌های واشنگتن بر سر برنامه هسته‌ای ایران در اواخر سال گذشته، مالزی روابط دیپلماتیک خوبی با تهران برقرار کرده است و هفته گذشته، رهبران آنها درباره راه‌های تقویت هر چه بیشتر روابط گفت‌وگو کردند.

مشخص نیست که بسته شدن حساب‌های ایرانیان در مالزی چه دلیل مشخصی داشته باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکنون اظهار ‌ظری در این زمینه نکرده است. سخنگوی دولت مالزی به سؤالات رویترز در این خصوص پاسخی نداد.

یکی از بانک‌های مالزی به یکی از مشتریان ایرانی گفت: متاسفیم، ما قادر به ارائه خدمات بانکی به شما نیستیم. از سوی دیگر بانک‌های مالزیایی نیز از اظهارنظر در این زمینه خودداری کردند.

سفیر ایران در کوالامپور گفت که برای حل این مشکل تلاش می‌کند.

وی گفت: ما امیدواریم که با حسن نیت و همکاری مقام‌های مالزی، مذاکرات نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد.

در حال حاضر، ایرانیان در پایتخت مالزی با مشکلات زیادی برای پرداخت شهریه فرزندان خود مواجه شدند.

هم چنین برای نگه داری پول و سرمایه خود نیز مشکلاتی دارند.

یکی از ایرانیان مقیم مالزی گفت: بدون داشتن حساب بانکی باید از روش‌های قدیمی مانند نگه داشتن پول در زیر بالش یا در قوطی چای  استفاده کنیم. این عادلانه نیست.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.