2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
قوانین مالیاتی در بازار سرمایه تغییر نمی كند
در راستای حمایت از شرکت های بورسی؛

قوانین مالیاتی در بازار سرمایه تغییر نمی كند

نبض تجارت :رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، زمزمه های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص وضع مالیات جدید بر سود سهام شرکت های بورسی و فرابورسی را تکذیب کرد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از بازار سرمایه، شاپور محمدی اظهار داشت: بنا بر مذاکرات صورت گرفته با وزیر امور اقتصادی و دارایی، هیچ گونه تغییری در مالیات سود سهام شرکت های بورسی و فرابورسی صورت نخواهد گرفت؛ در صورتی هم که مقررات مالیاتی جدیدی وضع شود، بنا به اعلام وزیر، این مالیات باید در راستای حمایت از شرکت های بورسی کاهش یابد تا شفافیت مورد تشویق قرار گرفته و تولید و صادرات کشور تقویت شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین در خصوص شایعاتی مبنی بر وضع مالیات عایدی سرمایه تصریح کرد: همان گونه که در مصاحبه های قبلی هم اعلام شده بود، مخالفت سازمان بورس با وضع چنین مالیاتی بر بازار سرمایه به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام شد و وزیر محترم نیز بر عدم وضع چنین مالیاتی تاکید داشته اند.

محمدی اطمینان داد: جای هیچ گونه نگرانی درخصوص تغییر مقررات مالیاتی مرتبط با بازار سرمایه نیست و  در صورت تغییر، به گونه ای خواهد بود که بازار سرمایه بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد .

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.