2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
خروج ۶٫۵ هزار میلیارد تومان سپرده از بانک ملت طی یک ماه
بانک ملت تازه‌ترین کارنامه عملکرد خود را منتشر کرد.

خروج ۶٫۵ هزار میلیارد تومان سپرده از بانک ملت طی یک ماه

نبض تجارت :بانک ملت در مهر ماه امسال بیشتر از آنکه سپرده جذب کند شاهد خروج سپرده بوده است. طی دوره مذکور بانک ملت در حالی که موفق شده ۴۸۷ هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود ۴۹۳ هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از تجارت نیوز , بانک ملت که با نماد بورسی «وبملت» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد مهر ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک ملت در مهر ماه سال جاری بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل ۶۳ درصد کاهش داشته است. با تسویه ۲۵٫۵ هزار میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان مهر ماه امسال به بیش از ۲۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.

بانک ملت بیش از میزان سپرده‌های خود تسهیلات پرداخت کرده است، به طوری که در پایان مهر ماه امسال این بانک معادل ۱۰۸ درصد سپرده‌های خود، وام پرداخت کرده که در نوع خود جالب است. بانک دی تنها ۳۷ درصد از سپرده‌های خود را به پرداخت وام اختصاص می‌دهد.

همچنین بانک ملت در مهر ماه امسال بیشتر از آنکه سپرده جذب کرده باشد، شاهد خروج سپرده بوده است.

طی دوره مذکور بانک ملت در حالی که موفق شده ۴۸۷ هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود ۴۹۳ هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع مانده سپرده‌های بانکی بانک ملت در پایان مهر ماه امسال به ۲۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک ملت در مهر ماه از محل وام‌های پرداختی، حدود ۷۵۰  میلیارد تومان بیشتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک ملت در مهر ماه امسال حدود ۱٫۱ هزار میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی بیش از ۱٫۹ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

این بانک طی هفت ماهه نخست امسال از محل وام‌های اعطایی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.