2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
افزایش ۹ درصدی یارانه دارو و شیرخشک

افزایش ۹ درصدی یارانه دارو و شیرخشک

نبض تجارت : لایحه بودجه ۹۹ روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و طبق متن منتشر شده از این لایحه، ۵۴۵ میلیارد تومان به عنوان یارانه دارو و شیر خشک برای سال ۹۹ پیشنهاد شده است.

به گزارش نبض تجارت ؛ در حالی یارانه ۵۴۵ میلیارد تومانی برای دارو و شیرخشک در سال آینده پیشنهاد شده‌ که این رقم در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سالانه بوده است. بنا به اعلام سازمان غذا و دارو، یارانه دارو شیرخشک در سال ۹۹ حدود ۹ درصد افزایش خواهد داشت. همچنین ارز در نظر گرفته شده برای دارو همچنان ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

 این درحالیست که صاحبان صنایع دارویی خواستار آزاد شدن ارز دارو بودند. این در شرایطی است که بنا بر اعلام وزیر بهداشت، در حال حاضر ۹۷ درصد از داروهای مورد نیازمان را در داخل کشور تولید می‌کنیم و حدود ۳ درصد آن وارداتی است.

همچنین به اذعان وزیر بهداشت، در سال ۱۳۹۷، ۹۷ درصد داروی تولید داخل، ۵۵۰ میلیون دلار و سه درصد داروهای وارداتی نیز بیش از ۱.۳ میلیارد دلار ارزبری داشته‌اند.

بنا بر اعلام رئیس سازمان غذا و دارو نیز در حال حاضر حدود ۱۳۰۰۰ داروخانه در کشور وجود دارند که ۱۲۰۰۰ مورد از آن‌ها، داروخانه‌های خصوصی هستند که در همه مناطق اعم از برخوردار و محروم ارائه خدمت می‌کنند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.