2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
فیلم‌های مروج کاهش تولید پسماند در جشنواره فیلم فجر جایزه می گیرند

فیلم‌های مروج کاهش تولید پسماند در جشنواره فیلم فجر جایزه می گیرند

نبض تجارت :مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به شاخصه‌های مورد نظر این سازمان و آثار سینمایی شرکت کننده در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، اعلام کرد: جایزه «کاپ» به فیلم‌های مروج کاهش تولید پسماند در بخش تجلی اراده ملی این دوره جشنواره اهدا خواهد شد.
به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند، صدرالدین علیپور به حمایت این سازمان از فیلم‌های مروج کاپ (کاهش پسماند) به‌عنوان برند حوزه مدیریت شهری در جشنواره فوق اشاره کرد و افزود: کاپ، نقطه عطفی در مدیریت پسماند شهر است که لازم است از سوی اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر مورد حمایت قرار گیرد تا با کاهش تحمیل هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به شهروندان و نسل‌های آینده مواجه شویم.
او با تأکید بر آثار سو پسماندهای جامد و روند افزایشی آن، اشاعه فرهنگ کاهش پسماند (کاپ) در ارکان ساختار اجتماعی محلات مانند خانوار، مراکز آموزشی، تجاری و غیره با هدف تغییر باورهای غلط متداول از طریق هنر را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: به‌طور قطع زمانی که اهمیت و حساسیت مشکلات موجود درجوامع شهری برای شهروندان به صورت هنرمندانه بازگو شود، فرایند تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای جلب مشارکت حداکثری شهروندان تاثیر بسیاری خواهد داشت.
علیپور با بیان اینکه سازمان در راستای آموزش و نهادینه کردن فرهنگ صحیح مدیریت پسماند در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، جوایزی اهدا می کند، اظهار کرد: از سه فیلم‌ برگزیده ای که بیشترین تأکید را بر موضوع کاهش پسماند دارند و به ترویج و اشاعه اهداف زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند در چارچوب ضوابط جشنواره می پردازند، قدردانی و «جایزه کاپ» اهدا می شود.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.