2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
اهمیت فعال‌سازی رمز دوم پویا

اهمیت فعال‌سازی رمز دوم پویا

نبض تجارت : از اول دی ماه استفاده از رمز دوم پویا، بجای رمز دوم ثابت در تمام بانک‌ها و بصورت همزمان اجباری مي‌شود و مردم بايد براي خريد‌هاي بدون حضور کارت از رمزدوم پويا استفاده کنند.
به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، اینترنت در عصر حاضر، امکانات غیرقابل تصوري را براي کاربران فراهم آورده است. از جمله اين امکانات، استفاده شبانه‌روزي از خدمات بانكي است. فرصتي كه موجب ارتقاي كيفيت روابط‌ مشتريان با بانك‌ها شده و ضمن صرفه‌جويي در وقت و هزينه‌ها، دقت عمليات بانكي را نيز افزايش داده است اما در اين ميان، خطرات امنيتي مختلفي هم اين روابط نوين را تهديد مي‌كند و همپاي پيشرفت‌هاي بانكداري الكترونيك، جرائم امنيتي در اين عرصه نيز در حال افزايش است. از اين رو براي مقابله با تهديدهاي امنيتي بانكداري الكترونيك كه مي‌تواند خسارات مالي هنگفتي براي مشتريان بانك‌ها در پي داشته باشد علاوه بر ارتقاي سطح آگاهي عمومي لزوم پياده سازي راهكاري با ضريب امنيت بالا حائز اهميت است.

کلاهبرداران اینترنتی با چنگ انداختن به شیوه های مختلف در سال‌هاي اخير تلاش‌ زيادي براي به سرقت بردن موجودي حساب‌هاي بانکي کاربران اينترنت کرده‌اند و در بسياري از موارد با استفاده از اطلاعات كارت در كنار رمز دوم ثابت موفق شده اند حساب افراد را به‌سرعت خالي كنند كه براي جلوگيري از اين تهديد در بسياري از كشور‌هاي جهان، رمز دوم يكبارمصرف به عنوان راهكار مقابله اي با فيشينگ در نظر گرفته‌شده است. به همين منظور با ابلاغ بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مقرر شده تا با جايگزيني رمز دوم يكبارمصرف مقابله جدي با برداشت‌هاي غيرمجاز صورت بگيرد كه بر اين اساس با آغاز اولين روز فصل زمستان تمامي تراكنش هاي بدون حضور كارت صرفا با رمز دوم پويا امكان پذير خواهد بود.
در همین راستا و به منظور کاهش مخاطرات مرتبط با استفاده از رمز دوم کارت‌های بانکی که در تراكنش‌های بدون حضور كارت به كار گرفته مي‌شود، افزايش امنيت و جلوگيري از سوء استفاده سودجويان، امكان دريافت رمز دوم كارت به‌صورت رمز پويا و يك بار مصرف براي مشتريان محترم بانك‌ قرض الحسنه مهر ايران فراهم شده است.
مشتریان گرامی می‌توانند با یکبار مراجعه به هر يک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران، نسبت به فعال‌سازي رمز پويا اقدام کنند. سپس جهت دريافت رمز دوم پويا صرفاً از طريق نرم افزار ارس اقدام كنند. به اين ترتيب كه:

۱- نرم افزار رو دانلود کنید.
۲- به یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه و برای کارت بانکي خود درخواست رمز پويا كنيد (جايگزين رمز دوم كارت مي شود).
۳- همکار ما در شعبه، یک برگه حاوی کد رمزنگاری شده (QR Code) برای فعال سازي نرم افزار ارس به شما مي دهد.
۴- پس از نصب نرم افزار ارس و در هنگام فعال سازی اولیه، نرم افزار از شما کد رمزنگاری شده را درخواست می کند که شما با قرار دادن برگه دريافت شده از شعبه مقابل دوربين گوشي همراه خود نسبت به فعال سازي نرم افزار اقدام کنيد.
پس از فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف، مشتری می‌تواند در زمان خريد کالا و خدمات روي درگاه‌هاي پرداخت، با مراجعه به گوشي همراه خود و با استفاده از نرم افزار ارس، رمز يکبار مصرف کارت را دريافت و در درگاه پرداخت مورد نظر وارد كند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.