2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
حضور فعال سازمان مدیریت پسماند دربیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش،فناوری و فن بازار

حضور فعال سازمان مدیریت پسماند دربیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش،فناوری و فن بازار

نبض تجارت : سازمان مدیریت پسماند با برپایی غرفه در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار ضمن بیان نیازها و ارائه دستاوردهای پژوهشی، آمادگی خود را در خصوص دریافت تولیدات علمی شرکت ها، سازمان های دولتی و سایر منابع تولیدکننده علم و فن آوری اعلام کرد.
به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، دکتر صدر الدین علیپور_ مدیر عامل سازمان، بسترسازی، پشتیبانی، برنامه‌ریزی و نظارت بر کاهش پسماند (کاپ) توسط تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان کالاهای مصرفی و مصرف‌کنندگان کالاها را از اهداف مهم این سازمان عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی بود تا با معرفی نیازهای فناورانه خود در حوز های تفکیک در مبدا و کاهش تولید پسماند (کاپ) از دانش و فن آوری های شرکت ها و سازمان های مرتبط با موضوع مدیریت پسماند بهره مند شود.
او با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در راستای جمع آوری مطلوب و بهداشتی زباله از مبادی تولید، حمل سریع، ایمن و بهداشتی آن به مراکز پردازش و دفع با تعامل بخش خصوصی میسر است، اعلام کرد: در طول برگزاری نمایشگاه، این سازمان با معرفی بیش از 40 مورد از نیازمندی‌های خود در حوزه مدیریت پسماند همچون روش های فن آورانه و نوین تفکیک پسماند در مبداء، کاهش پسماند (کاپ) و استفاده از ظرفیت استارت آپ ها در همین حوزه، روش های نوین، علمی و فن آورانه دفع و پردازش زباله، بازیافت و دفن نهایی پسماند و غیره با شرکت و سازمان های علمی و پژوهش محور تعامل برقرار کرده است تا در صورت لزوم با این سازمان همکاری داشته باشند. 
علیپور با بیان اینکه انجام پژوهش‌های کاربردی، آموزش، اطلاع‌رسانی، تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز  با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: پیرامون این مهم، سازمان با برپایی غرفه فن بازار در چارچوب اهداف، وظایف و اختیارات خود با هدف جلب مشارکت بخش خصوصی، اطلاع رسانی گسترده ای نیز در زمینه اقدامات و اهداف این سازمان به بازدید کنندگان این نمایشگاه ارائه داد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.